نتایج بررسی پاکتهای مزایده گازهای مشعل اعلام می شود

نتایج بررسی پاکتهای مزایده گازهای مشعل اعلام می شود
مزایده گازهای مشعل که از آذرماه پارسال کلید خورد به مرحله تازه ای رسیده است و شرکتهای اصلی مرتبط باید نتایج ارزیابیهای خود از متقاضیان را تا هفته نخست اردیبهشت ماه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، طبق اعلام معاونت سرمایه گذاری و توسعه شرکت ملی نفت ایران در چند ماه اخیر مراحل ارائه پیشنهاد شرکتهای مختلف میان متقاضیان و شرکتها انجام شده است و شرکتهای طرف این قرارداد نظیر نفت فلات قاره یا مناطق نفتخیز جنوب باید نتایج ارزیابیهای خود را تا هفته نخست اردیبهشت به این معاونت اعلام کنند.

بر اساس اعلام معاونت سرمایه گذاری و توسعه شرکت ملی نفت ایران تاکنون بیش از ١٠ متقاضی پیشنهادهای خود را ارائه کرده اند و پاکتهای آن در این مدت بررسی شده است و منتظر اعلام نظر نهایی شرکت ملی نفت ایران هستند.

همچنین در این فاصله زمانی مذاکره وزارتخانه های نفت و نیرو برای تعیین قیمت خرید برق تولید شده از گازهای مشعل در حال انجام بوده است.

به گزارش شانا، وزارت نفت از حدود آذر ٩٣ تصمیم به برگزاری مزایده فروش گازهای مشعل کرد و در این مدت با توجه به شرایط قابل ملاحظه ای که در نظر گرفته شده بود از آن استقبال خوبی شد.

این طرح با هدف جلوگیری از سوزانده شدن ٩٨ درصد از گازهای همراه نفت با ٢٢ پروژه فعال از پروژه های مورد توجه جدی در مناطق نفتخیز جنوب است.

پروژه های متعددی از NGL و یا تولید برق از گازهای همراه و جلوگیری از سوختن آنها هم اکنون پیشنهاد شده است و این امیدواری وجود دارد که بزودی شاهد جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت باشیم.

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۵۳۳