قیمت جهانی نفت اندکی بالا رفت

قیمت جهانی نفت اندکی بالا رفت
قیمت آتی نفت خام دیروز (دوشنبه) در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت، زیرا نگرانی ها در مورد ایران و ناآرامی در یمن دیروز به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک کرد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، این در حالی است که عرضه نفت در بازارها همچنان بیش از تقاضا است.

خبر بسته شدن خط لوله تقطیر شرکت خط لوله کولنیال از تگزاس به شمال کارولینا نیز با بالا بردن قیمت آتی گازوییل در آمریکا، به افزایش قیمت نفت خام در روز گذشته کمک کرد. 

قیمت نفت برنت دریای شمال شب گذشته در پایان معاملات بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 6 سنت بالا رفت و به 57.93 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام دیروز در دامنه 57.46 تا 59.54 دلار در هر بشکه در نوسان بود.

قیمت نفت خام آمریکا دیروز در پایان معاملات بازار نیویورک با 27 سنت افزایش به 51.91 دلار در هر بشکه رسید. قیمت پایان روزی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دیروز از میانگین متحرک 100 روزه آن یعنی 53.18 دلار در هر بشکه، کمتر بود. 

تاکید دیروز ایران مبنی بر تشکیل یک دولت جدید در یمن ممکن است عربستان سعودی، بزرگ ترین تولیدکننده نفت اوپک را عصبانی کند. عربستان سعودی از رییس جمهوری یمن در برابر مخالفان وی حمایت می کند.

بنابه اعلام کاخ سفید، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز مراتب نگرانی خود در مورد تصمیم روسیه برای نقض ممنوعیت تحویل موشک به ایران را به همتای روسی خود اعلام کرد. 

پس از آن، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مقامات این کشور فکر نمی کنند تصمیم روسیه برای تحویل یک سیستم موشکی به ایران، به اتحاد قدرت های جهانی در گفت و گوهای هسته ای با ایران اثر بگذارد. 

آمار ضعیف صادرات چین، به نگرانی در مورد اقتصاد این کشور انجامید، اما افزایش 14 درصدی واردات نفت چین در ماه مارس، این امید را تقویت کرد که این کشور از محرک های اقتصادی برای تقویت اقتصاد خود استفاده خواهد کرد. 
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۵۵۱