تسویه کامل بدهی شل به ایران ۲۴ ساعت پس از لغو تحریم‌ها

تسویه کامل بدهی شل به ایران ۲۴ ساعت پس از لغو تحریم‌ها
وزیر نفت با تشریح آخرین وضعیت بدهی ۲.۸ میلیارد دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران گفت: یک روز پس از لغو کامل تحریم‌ها، این بدهی نفتی توسط این شرکت به ایران بازمی گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه امروز در پاسخ به پرسش‌های مهر درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی نفتی شرکت انگلیسی- هلندی شل به ایران گفت: بدهی شل به ایران حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است که یک روز پس از لغو کامل تحریم‌ها، این بدهی نفتی توسط شرکت شل به ایران بازمی گردد.

وزیر نفت همچنین درباره آخرین وضعیت قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان و خرید گاز از قطر به جای ایران توسط این کشور اظهار داشت: پاکستان تحریم‌های بین المللی را عامل تاخیرها و عدم احداث سطح لوله واردات گاز طبیعی از ایران اعلام می کند.

وی با تاکید بر اینکه در آخرین مذاکرات خود به پاکستانی ها تاکید کرد که باید در صورت عدم دریافت گاز باید به ایران خسارت مطابق با قرارداد پرداخت کنند، بیان کرد: بر این اساس، پاکستانی ها مهلتی از ایران درخواست کرده اند و ایران هم این مهلت را به پاکستان ارائه کرده در صورتی که بندهایی از قرارداد مشترک گازی بین دو کشور اصلاح شود.

زنگنه با تاکید بر اینکه پس از انجام دور اول مذاکرات با طرف پاکستانی دیگر خبری از مسئولان این کشور در مذاکرات نشد، تاکید کرد: امیدواریم تحریم‌های بین المللی ایران لغو شود، زیرا درصورت تعلیق کامل تحریم‌های ایران، پاکستان دیگر بهانه ای برای تاخیر و وقت‌کشی به منظور واردات گاز از ایران نخواهد داشت.

۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۵۶۸