پایانه نفتی شمال آماده سوآپ است

پایانه نفتی شمال آماده سوآپ است
رئیس پایانه نفتی شمال با بیان این که تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی در این پایانه آخرین مراحل خود را طی می کند، افزود: آماده سازی همه زیرساختهای لازم برای احیای عملیات سوآپ انجام شده است.

به گزارش شانا، حمیدرضا شاهدوست با اعلام پایان تعمیرات اساسی مخزن شماره ١٠٢ پایانه نفتی شمال، افزود: همه این تلاشها همسو با تاکید مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران برای کسب آمادگیهای لازم در چارچوب سیاستها و ماموریتهای مهم وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران انجام شده است.

وی تصریح کرد: نقش حاکمیتی شرکت پایانه های نفتی ایران ایجاب می کند که در همسویی با تلاشهای دیپلماتیک کشور برای رفع تحریمهای یکجانبه، اولویتهای مهم صنعت نفت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پایانه نفتی شمال با اشاره به اهمیت موضوع سوآپ و جایگاه پایانه نفتی شمال در انجام این پروژه ملی و حیاتی کشور، ادامه داد: با تاکید مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از ٢ سال پیش تا کنون، نوسازی و بهسازی زیرساختهای این پایانه نفتی مهم کشور در دستور کار و انجام قرار گرفته است.

شاهدوست همچنین با اشاره به تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی، گفت: با همه عملیات تعمیرات اساسی مخزن ١٠٢، محوطه سازی فضای اطراف مخزن نیز انجام شد و این سبب افزایش ایمنی و بهداشت محیط اطراف مخزن می شود.

وی گفت: عملیات بلاست و رنگ آمیزی مخزن ١٠٢ و عملیات سلج روبی آن با استفاده از کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد.

رییس پایانه نفتی شمال افزود: پس از پایان عملیات بلاست و رنگ آمیزی و پس از آزمایش و بازدید فیزیکی و نظارت بازرسی فنی، اتصالات آب دوباره در مسیر آب آتش نشانی نصب شد.

شاهدوست تصریح کرد: برای خرید سیلینگ مورد نیاز مخزن ١٠٢ پایانه شمال با مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران هماهنگیهای لازم انجام و جنس و ابعاد سیلینگ مخزن ١٠٢ مشخص شده و شرایط آزمایش اقلام آن تایید شده است.

۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۶۱۰