بخشی از پالایشگاه فاز ١٩ امسال وارد مدار می شود

بخشی از پالایشگاه فاز ١٩ امسال وارد مدار می شود
باتوجه به پیشرفت ٨٥ درصدی فاز ١٩پارس جنوبی، بخشی از پالایشگاه این فاز امسال وارد مدار تولید می شود.

نعمت اله علیرضایی، مجری فاز ١٩ در شرکت پتروپارس در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: فاز ١٩ ایرانی ترین فاز پارس جنوبی است که صفر تا صد آن بوسیله پیمانکاران ایرانی اجرا شده است.

وی با بیان این که حفاری بخش دریایی این فاز هم اینک به پایان رسیده است، تصریح کرد: پیشرفت بخش پالایشگاهی نیز از مرز ٨٥ درصد گذشته است به همین دلیل تلاش می کنیم تا پایان امسال بخشی از پالایشگاه وارد مدار تولید شود.

مجری فاز ١٩ در شرکت پتروپارس افزود: پروژه فاز ١٩ از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که درناحیه غربی این مخزن قرار گرفته است.

تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨,٥ هکتار میان پالایشگاه های فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

به گزارش شانا، طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با هدف تولید ٥٠ میلیون متر مکعب گاز شیرین در روز، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی در روز، تولید روزانه  ٢٨٧٠ تن گاز مایع  LPG (پروپان و بوتان)، تولید روزانه ٢٧٤٠ تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و ٤٠٠ تن گوگرد در دست اجراست.

اجرای این فاز در خرداد سال ٨٩ از سوی شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۵۸۵