احتمال کاهش تولید نفت آمریکا، قیمت نفت را بالا برد/بشکه‌ای 58 دلار

احتمال کاهش تولید نفت آمریکا، قیمت نفت را بالا برد/بشکه‌ای 58 دلار
قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال احتمال ثبت نخستین کاهش ماهانه تولید نفت شیل در آمریکا در بیش از 4 سال گذشته افزایش یافت و بشکه‌ای 58 دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز پس از انتشار پیش‌بینی‌ مبنی بر اینکه تولید نفت شیل آمریکا نخستین کاهش ماهانه خود در بیش از 4 سال گذشته را ثبت خواهد کرد و همچنین به علت نگرانی‌ها در مورد حملات عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت که خود را درگیر جنگ با یمن کرده است، افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 27 سنت افزایش 85.20 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 50 سنت افزایش 55.41 دلار معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد، پیش‌بینی می‌کند که تولید شیل آمریکا روزانه 45 هزار بشکه کاهش یافته و در ماه می به 4.98 میلیون بشکه در روز برسد.

تولید شیل از سال 2010 به افزایش تولید نفت آمریکا به میزان بیش از 4 میلیون بشکه در روز کمک کرده است و یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت نفت در جهان در سال گذشته به شمار می‌رود.

اما نفت ارزان‌تر که از 115 دلار در ژوئن گذشته پایین آمده است، درحال حاضر به اکتشافات نفتی خسارت زده است.

کارستن فریتچ تحلیلگر کامرزبانک در این‌باره گفت، این تغییر کوچکی است، تنها قطره‌ای در اقیانوس است اما عذری است برای خرید نفت.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان طی یادداشتی اعلام کردند که ریسک‌های ژئوپلتیکی در بازارهای نفتی همچنان بالاست اما از نظر عوامل پایه‌ای بازار، انتظار می‌رود که عرضه نفت خاورمیانه همچنان بالا بماند.

در آسیا، چین در ماه مارس 750 هزار تن نفت صادر کرده است که بیشترین میزان از سال 2006 بوده است و می‌تواند نشان‌دهنده پر شدن ظرفیت ذخایر استراتژیک این کشور باشد.

۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۶۶۴