صادرات گاز ایران به عمان در مرحله تعیین مسیر خط لوله باقی مانده است

صادرات گاز ایران به عمان در مرحله تعیین مسیر خط لوله باقی مانده است
ایران و عمان هنوز بر سر مسیر ۲۶۰ کیلومتری خط لوله زیر آبی که قرار است گاز ایران را به این کشور انتقال دهد، به توافق نرسیده اند.
محمد الرومحی، وزیر نفت عمان گفت، ایران و عمان هنوز بر سر مسیر 260 کیلومتری خط لوله زیر آبی که قرار است گاز ایران را به عمان انتقال دهد، توافق نکرده اند.
دو کشور در مارس 2014 در جریان سفر رئیس جمهور ایران به عمان بر سر احداث یک خط لوله انتقال گاز توافق کردند. در سال 2013 پس از امضای یادداشت تفاهمی در تهران، وزیر نفت ایران اعلام کرده بود که گاز ایران از سال 2015 به عمان صادر می شود.
الرومحی در گفت و گو با خبرنگاران گفت «بخش اول کار، توافق بر سر مسیر است. به محض اینکه در مورد مسیر توافق کنیم وارد فاز دوم خواهیم شد که طراحی خود خط لوله است.»
پیش بینی می شود که قیمت گاز صادراتی ایران به عمان یکی از موانع پیش روی احداث این خط لوله باشد. اما الرومحی گفت، دو کشور هنوز در مورد قیمت بحث نکرده اند و توافق شده که «با نزدیک شدن به اتمام پروژه» در مورد آن بحث شود.
وزیر نفت عمان در ادامه گفت: «هدف نهایی عمان احداث این خط لوله به عنوان یک پروژه زیرساختی است.»
«زمانی که آن بخش کار را به اتمام رساندیم، در مورد قیمت بحث خواهیم کرد.»
الرومحی همچنین خاطر نشان کرد، عمان بازاریابی برای گاز ایران را آغاز نکرده است. وی گفت، معتقد است این پروژه «شاهد سرنوشت روشنی خواهد بود.»
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۰۰:۲۸
تسنیم |
تعداد بازدید : ۷۰۵