دریچه‌های تخلیه زیرین سد لتیان برای خروج رسوبات مخزن باز شد/ مخزن سد لتیان هنوز نرمال نیست

دریچه‌های تخلیه زیرین سد لتیان برای خروج رسوبات مخزن باز شد/ مخزن سد لتیان هنوز نرمال نیست
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از بازشدن دریچه های زیرین (تحتانی) سد لتیان به منظور خروج بخشی از رسوبات مخزن سد خبر داد و گفت: ذخیره آبی مخزن سد لتیان هنوز به حجم نرمال و آستانه سرریز نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، خسرو ارتقایی با اعلام این خبر گفت: پس از بارش های مناسب که در سال جدید اتفاق افتاده و جاری شدن سیلاب های فصلی، با مدیریت انجام گرفته آسیب و مشکلی برای تاسیسات آبی ایجاد نشده و دریچه های تحتانی سد لتیان که بر اساس دستورالعمل های بهره برداری، هر ساله در فصل آبگیری در دستور کار است، از صبح دیروز (سه شنبه) به مدت دو ساعت باز شدند.

ارتقایی با بیان اینکه این عملیات هر ساله به منظور خروج بخشی از رسوباتی که در پشت دریچه ها جمع شده است، انجام می شود، گفت: ذخیره آبی مخزن سد لتیان هنوز به حجم نرمال و آستانه سرریز نرسیده است که امیدواریم با تداوم نزولات جوی و ادامه روند افزایش ورود آب به مخزن سد به حجم نرمال برسیم.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون حجم آب سدهای پنجگانه استان تهران به 586 میلیون مترمکعب رسیده است که از این میان حجم آب ذخیره شده در سدهای امیرکبیر 111، لتیان 73، لار 65، طالقان 208 و ماملو 129 میلیون مترمکعب می باشد.

ارتقایی در پایان تاکید کرد: این میزان حجم آب ذخیره شده از شرایط نرمال بالغ بر 200 میلیون مترمکعب کمتر است. از همین رو از شهروندان تهرانی می خواهیم همچنان در صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب همکاری نمایند.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۰۶۴