روسازه سکوی فراورشی لایه نفتی پارس جنوبی بارگیری شد

روسازه سکوی فراورشی لایه نفتی پارس جنوبی بارگیری شد
عملیات بارگیری روسازه سکوی فرآورشی لایه نفتی پارس با ظرفیت فراورش ٣٥ هزار بشکه نفت خام در روز، در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بندرعباس، دیروز ( سه شنبه ٢٥ فروردین ماه) عملیات بارگیری سکوی فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبی در سایت شرکت  فراساحل صف در بندرعباس با حضور علیرضا ضیغمی، مدیر طرح لایه نفتی پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران، رهام قاسمی مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران به عنوان پیمانکار اصلی و حسینی مدیرعامل شرکت صف پیمانکار فرعی سازنده این روسازه و تعدادی از مدیران ارشد نفتی آغاز شد.

ساخت این  روسازه ٨٩٠ تنی که ظرفیت فرآورش ٣٥ هزار بشکه نفت خام را در روز دارد، یکی از بخشهای مهم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی است که همه عملیات طراحی و ساخت این روسازه فرآورشی به وسیله متخصصان داخلی انجام شده است.

براساس این گزارش، پس از انجام مقدمات لازم ،عملیات انتقال این زیرسازه از خشکی به روی بارج شناور در نخستین ساعات بعدازظهر دیروز ( سه شنبه) آغاز شد که با انجام مراحل مختلف بر روی بارج، برای انتقال به دریا مستقر می‌شود.

در این عملیات، شناور صدف ٣٠٠٠ با ظرفیت جابجایی ٣٠٠٠ تن، انتقال این روسازه را از ساحل به روی بارج انجام می‌دهد.

به گفته هنرمند، مدیر طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در شرکت توسعه پتروایران، پیش‌بینی می‌شود که عملیات تثبیت روسازه سکوی فرآورش لایه نفتی پارس جنوبی بر روی بارج در ٥ روز انجام شود که پس از این مرحله، انتقال و حمل سکو به محل میدان نفتی پارس جنوبی انجام خواهد شد.

به گزارش شانا، طرح‌ توسعه‌ و بهره‌برداری‌ از لایه‌های‌ نفتی‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ که‌ مشترک‌ با کشور قطر است به‌ منظور بهره‌برداری‌ از نفت‌ این‌ میدان‌ در دو مرحله‌ صورت‌ می‌گیرد.

در مرحله‌ نخست این‌ طرح‌، پیش‌بینی‌ می‌شود روزانه ٣٥ هزار بشکه نفت تولید شود که پس‌ از اجرای‌ مرحله‌ نخست طرح‌ و بررسی‌ رفتار میدان‌، در صورت‌ اقتصادی‌ بودن‌، مرحله‌ دوم‌ توسعه‌ میدان‌ نیز اجرا خواهد شد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : ۶۲۸