فاینانس ٢٠ میلیارد یورویی چین در صنعت نفت ایران

فاینانس ٢٠ میلیارد یورویی چین در صنعت نفت ایران
معاون وزیر نفت ایران در امور پتروشیمی گفت: تاکنون فاینانس کشور چین در صنعت نفت ایران حدود ٢٠ میلیارد یورو بوده است.

Normal ٠ false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer٤

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به سفر اخیر وزیر نفت به کشور چین و دیدار با مسئولان نفتی و اقتصادی این کشور اظهار کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته سرمایه گذاری سه برابری چین در ایران نسبت به سرمایه موجود ایران در بانکهای چینی هم اکنون از سوی مسئولان چینی در دست بررسی است.

وی افزود: تاکنون فاینانس چین در صنعت نفت ایران نسبت به سرمایه موجود کشورمان در بانکهای چینی یک به یک بوده است.

شعری مقدم گفت: چین بزودی پاسخ نهایی در باره سرمایه گذاری سه برابری خود در صنعت نفت ایران نسبت به سرمایه موجود کشورمان در بانکهای چینی را به مسئولان وزارت نفت ایران اعلام می کند.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که تسریع در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در طرحهای پتروشیمی نیازمند توافق نهایی هسته ای ایران با کشورهای ١+٥ و رفع تحریمهای بین المللی است، گفت: هم اکنون بخشی از منابع موجود صندوق توسعه ملی در بانکهای خارجی بوده است و امکان نقل و انتقال آن وجود ندارد.

وی گفت: بر اساس قانون باید ٧٠ درصد از منابع مالی حاصل از فروش مجتمعهای پتروشیمی به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرحهای تازه، در اختیار شرکت NPC قرار می گرفت، اما متاسفانه در سالهای گذشته همه این منابع به خزانه واریز شده و هیچ پولی به این شرکت بازنگشته است؛ از این رو هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیش از هفت هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال از خزانه کشور طلب دارد.

شعری ادامه داد: طلب شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از خزانه کشور به محض بهبود شرایط اقتصادی کشور برای سرمایه گذاری در طرحهای تازه پتروشیمی اخذ می شود.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۵۲۸