پیش بینی صندوق بین المللی پول از افزایش 8 درصدی قیمت نفت در سال آینده میلادی

پیش بینی صندوق بین المللی پول از افزایش 8 درصدی قیمت نفت در سال آینده میلادی
صندوق بین المللی پول، قیمت نفت خام در سال آینده را ٨ درصد بیشتر از سطح کنونی آن که حدود ٥٠ دلار در هر بشکه است، پیش بینی کرد.
به گزارش پایگاه خبری راشا تودی، صندوق بین المللی پول در گزارش دوره ای ماه آوریل ٢٠١٥، اعلام کرد که این صندوق انتظار دارد قیمت نفت خام در سال ٢٠١٦حدود 12.9 درصد افزایش پیدا کند.

گفتنی است که پیش بینی صندوق بین المللی پول، تقریبا هم زمان با پیش بینی وزارت دارایی روسیه برای قیمت نفت در سال ٢٠١٥ صورت گرفته است.

آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه، سه شنبه (٢٥ فروردین ماه) با اشاره به اینکه روسیه باید برای یک دوره طولانی از قیمت های پایین نفت آماده شود، پیش بینی این کشور برای قیمت نفت در سال ٢٠١٥ را حدود ٥٠ دلار، سال ٢٠١٦ در سطح ٦٠ دلار و در سال ٢٠١٧ و ٢٠١٨ حدود ٦٥ تا ٧٠ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول، در جلسه هماهنگی نشست بهار اعلام کرد: در حقیقت سقوط قیمتهای نفت به همراه اقتصاد مطلوب آمریکا، ضربه سختی به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

وی افزود: بهبود اقتصاد جهانی ادامه دارد اما به آرامی و نامرتب، در بسیاری از مناطق جهان رشد اقتصادی هنوز به اندازه کافی قوی نیست.

این مناطق، نقاطی از دنیا هستند که قیمت پائین نفت بر آنها تاثیر گذاشته است، سقوط ٥٠ درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن سال ٢٠١٤ تاکنون می تواند به معنی فرصتی تازه برای کشورهای مختلف برای کاهش هزینه های سنگین یارانه سوخت و برق باشد.

این کشورها می توانند با قطع این یارانه ها، این سرمایه را به سمت سرمایه گذاری در بخشهای در حال توسعه مانند آموزش، سلامت و زیرساخت هدایت کنند.
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۴:۴۰
تعداد بازدید : ۵۶۸