افزایش قیمت نفت در پی اظهارات وزیر نفت ایران

افزایش قیمت نفت در پی اظهارات وزیر نفت ایران
قیمت جهانی نفت در پی اظهارات وزیر نفت ایران افزایش یافت و به بیش از ۵۹ دلار در هر بشکه رسید.
بلومبرگ اعلام کرد قیمت جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه و تحت تاثیر درخواست ایران و لیبی برای کاهش تولید اوپک با افزایش روبرو شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در جریان معاملات این روز 76 سنت افزایش یافت و به 59 دلار و 19 سنت رسید. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با افزایش 57 سنتی قیمت در برابر 53 دلار و 86 سنت معامله شد.

وزیر نفت ایران روز گذشته گفت اوپک باید حداقل 5 درصد از سقف تولید خود را کاهش دهد. از سوی دیگر طرحی در یکی از کمیته های سنای آمریکا به تصویب رسیده است که می تواند چشم انداز توافق هسته ایران با 5+1 را تیره تر کند. باراک اوباما اعلام کرده است این طرح را در صورت تصویب در کنگره وتو نخواهد کرد.

نماینده لیبی در اوپک نیز چند روز پیش تاکید کرد پس از لغو تحریم ها برای افزایش صادرات نفت ایران اوپک باید 800 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد.

بازار طلا در معاملات امروز تحول مهمی را شاهد نبود. قیمت طلا در این روز تنها یک دلار کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر 1191 دلار معامله شد.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو نشان می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا هنوز گزینه افزایش نرخ بهره تا ماه ژوئن را منتفی نمی‌داند.

افزایش نرخ بهره در آمریکا که اولین‌بار در حدود یک دهه اخیر به شمار می‌رود، جذابیت دارایی‌هایی نظیر طلا را کاهش می‌دهد.

قیمت طلا هنوز فاصله زیادی از بالاترین رقم 7 هفته اخیر (1220 دلار) که هفته گذشته به ثبت رسید پیدا نکرده، و این نشان می‌دهد که بازار این آمادگی را دارد تا اگر نشانه‌های بیشتری از به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره پدیدار شد، قیمت‌ها مجدداً افزایش یابد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۳۳
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۱۳