عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: تقویت صادرات غیرنفتی با افزایش صادرات پتروشیمی

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: تقویت صادرات غیرنفتی با افزایش صادرات پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توسعه صنایع پتروشیمی و به دنبال آن تقویت صادرات غیرنفتی، کشور در مقابل نوسانهای جهانی اقتصاد، مقاوم تر می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جلیل جعفری بنه خلخال، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره مهمترین محورهای توسعه در صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در گام نخست تکمیل طرحهای نیمه تمام ضروری است، زیرا با طولانی شدن این پروژه ها سرمایه‌گذاری و هزینه های کشور را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون انرژی افزود: به طور پیوسته سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی ضروری است، زیرا باید سهم ایران در میدانهای مشترک استحصال و از طریق گازهای همراه نفت و گاز طبیعی توسعه صنایع پتروشیمی تسریع و در نتیجه صادرات محصول نهایی با نفع اقتصادی بیشتر انجام شود.

این نماینده مجلس نهم، تنوع در سبد صادراتی کشور را همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی همزمان با افزایش صادرات محصولات متنوع پتروشیمی، مسیر توسعه کشور را هموار می کند.

دبیر کمیسیون انرژی گفت: بر اساس اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی صادرات محصولات پتروشیمی با هدف تقویت صادرات غیرنفتی باید توسعه یابد تا کشور در مقابل نوسانهای اقتصادی مقاوم‌تر شود.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۴۲
تعداد بازدید : ۵۲۰