نصب سکوی لایه نفتی پارس جنوبی با ۲ سال تأخیر در هفته آینده

نصب سکوی لایه نفتی پارس جنوبی با ۲ سال تأخیر در هفته آینده
سکوی لایه مشترک نفتی پارس جنوبی بعد از دوسال تأخیر هفته آینده نصب خواهد شد.
شرکت ملی نفت ایران از آغاز نصب سکوی فرآورش لایه نفتی میدان پارس جنوب با ظرفیت روزانه 35 هزار بشکه‌ نفت خام تا یک هفته آینده خبر داد.

طرح‌ توسعه‌ لایه‌ نفتی‌ میدان‌ پارس‌ جنوبی‌ در دومرحله انجام می‌شود؛ مرحله‌ اول‌ این‌ طرح‌ برداشت روزانه 35هزار بشکه پیش‌بینی‌ شده است. پس‌ از اجرای‌ مرحله‌ اول‌ طرح‌ و بررسی‌ رفتار میدان‌، در صورت‌ اقتصادی‌ بودن‌، مرحله‌ دوم‌ توسعه‌ میدان‌ با هدف تولید روزانه‌ 54 هزار بشکه‌ نفت‌ اجرا خواهد شد.

توسعه این طرح‌ توسعه‌‌ای در اسفند 1383 به‌ شرکت پترو ایران‌ واگذار شد. 29 فروردین سال 1392 با تکمیل هفت حلقه چاه، مشعل اولین چاه لایه‌نفتی پارس جنوبی روشن و به صورت آزمایشی از این میدان نفت‌خام برداشت شد.

سعید حافظی؛ مدیر عامل سابق شرکت پترو ایران نیز اعلام کرد در همان تاریخ اعلام کرده بود که سکوی این طرح سه ماه نخست سال 1392 نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

با وجود نصب سکو لایه نفتی پارس جنوبی به دلیل نبود خط لوله و یا شناور ذخیره‌سازی نفت خام، تولید از این لایه در حال حاضر ممکن نیست.

البته رهام قاسمی - مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران - بهمن‌ماه از امضا و فعال شدن قرارداد خرید کشتی شناور پالایشگاهی (FPSO) برای به کارگیری در لایه نفتی پارس جنوبی خبرداده و گفته بود که مدت این قرارداد ٢١ ماهه است؛ بر این اساس تولید نفت از میدان پارس جنوبی در سال 95 محقق خواهد شد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۶۸