سقوط آزاد مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها

سقوط آزاد مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها
همزمان با افزایش گازرسانی، متوسط مصرف گازوئیل و نفت کوره واحدهای نیروگاهی ایران سال گذشته حدود هشت میلیارد لیتر کاهش یافت.
با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعبی ظرفیت تولید گاز طبیعی ایران، مصرف سوخت مایع نیروگاه های برق سال گذشته سقوطی آزاد را تجربه کرد.

توانیر امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: سال گذشته مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های برق افزایش و مصرف گازوییل و مازوت کاهش یافته است.

بر این اساس سال گذشته در مجموع حدود ۴۸ میلیارد و ۹۷۸ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در نیروگاه های برق مصرف شده و این در حالی است که متوسط مصرف گازوئیل واحدهای نیروگاهی کشور حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر و مصرف نفت کوره حدود ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر بوده است.

از این رو میزان تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌های برق کشور سال گذشته در مقایسه با سال ۹۲ حدود ۱۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته و از ۳۶ میلیارد مترمکعب سال ۹۲ به حدود ۴۹ میلیارد مترمکعب در سال ۹۳ رسیده است.

علاوه بر این همزمان با افزایش مصرف گاز طبیعی در نیروگاه ها، سال گذشته حدود ۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون لیتر گازوئیل در این واحدها مصرف شده که میزان مصرف گازوئیل واحدهای نیروگاهی سال گذشته در مقایسه با سال ۹۲ حدود سه میلیارد لیتر کمتر شده است.

در حوزه مصرف نفت کوره میزان کاهش مصرف بیش از گازوئیل بوده است به طوری که سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد و ۲۸۱ میلیون لیتر نفت کوره در این واحدهای تولید برق مصرف شده که مصرف این فرآورده نفتی در مقایسه با سال ۹۲ حدود ۵ پنج میلیارد لیتر کمتر شده است.

۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۰۰:۱۹
تعداد بازدید : ۵۸۲