ثبت مصرف ١,٧ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه اراک

ثبت مصرف ١,٧ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه اراک
مصرف فرآورده های نفتی پارسال منطقه اراک، به بیش از ١,٧ میلیارد لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی (اراک) به خبرنگار شانا، گفت: مجموع مصرف فرآورده های نفتی این منطقه شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در ٣٦٥ روز پارسال به یک میلیارد و ٧٢٧ میلیون و ٩٦٥ هزار لیتر رسید.

کرامت ویس کرمی تصرح کرد:در سالی که گذشت، ٤٤٥ میلیون و ٩٢٧ هزار لیتر بنزین در این منطقه مصرف شد که در قیاس با سال قبل از آن، بیش از سه درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ٣٦ درصدی مصرف نفت سفید منطقه اراک نسبت به سال ٩٢ اظهار کرد: مصرف این فرآورده در سال گذشته، به ٢٢ میلیون و٨٧٥ هزار لیتر رسیده است.

ویس کرمی توسعه شبکه گاز شهری در شهرها و روستاهای این منطقه و شرایط مطلوب آب و هوایی زمستان پارسال را از دلایل کاهش مصرف این فرآورده نفتی در منطقه مرکزی برشمرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی از مصرف یک میلیارد و ٧٣ میلیون و ٣٧٧ هزار لیتر نفت گاز در در سالی که گذشت خبر داد و افزود: این مقدار از کاهش ١٣ درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به سال ٩٢ حکایت دارد.

وی درباره نفت کوره مصرفی  پارسال این منطقه نیز عنوان کرد: مصرف این فرآورده در سال گذشته به دلیل تغییر در سوخت مصرفی نیروگاهها و کوره های آجر پزی از نفت کوره به گاز طبیعی، با ٦٠ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ١٨٥ میلیون و ٧٨٦ هزار لیتر رسید.

ویس کرمی مصرف گاز مایع (ال پی جی) این منطقه را نیز در سال پیش،یک میلیارد و ٧٢٧ میلیون و ٩٦٥ هزار کیلوگرم اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نسبت به سال ٩٢، با کاهش ٢٠ درصدی همراه بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی با تاکید بر افزایش ١٠ درصدی مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) منطقه اراک بیان کرد: با راه اندازی چهار باب جایگاه عرضه سی ان جی در سال ٩٣، مصرف این سوخت پاک در سال پیش به ١٧٢ میلیون و ٧٦ هزار و ٣٤٢ متر مکعب رسید.

۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۵۵۹