تکمیل فاز نخست پتروشیمی بوشهر در نیمه اول سال ٩٥

تکمیل فاز نخست پتروشیمی بوشهر در نیمه اول سال ٩٥
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر با اشاره به پیشرفت ٣٥ درصدی فازنخست پتروشیمی بوشهر که شامل واحد شیرین سازی گاز می شود، اظهار کرد: اجرای ترکیب مکانیکی واحد شیرین سازی گازی تا آخر بهار سال ١٣٩٥ تکمیل می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، غلامرضا مستجاب الدعوه با اشاره به استحصال اتان و متانول در پتروشیمی بوشهر، گفت: اجرای واحد متانول نیز تا شهریور ماه سال آینده به پایان می رسد.

وی با اشاره به انجام مجموعه ای از فرآیندها در پتروشیمی بوشهر و انجام چهار مرحله تفکیک و تولید پس از دریافت گاز ترش، یادآور شد: به عنوان مثال در واحد شیرین سازی گاز، تفکیک صورت گرفته و متانول یا اتیلن تولید می شود و بخشی از اتیلن نیز به عنوان خوراک برای واحدهای گلایکول کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر با تاکید بر صادرات متانول تولیدی در فاز نخست، گفت: اکنون بازار در حوزه متانول اشباع شدهاست، از این رو می توانیم کل متانول تولید شده را صادر کنیم. اتان به واحدهای اتیلنی داده می شود، اما محصولات تولیدی دیگر چون پروپان، بوتان و گوگرد نیز صادر می شود.

مستجاب الدعوه با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، گفت: واحدهای پتروشیمی جزو مجموعه های موثر در اقتصاد کشور هستند. پتروشیمی در کنار دیگر موارد می تواند در اجرای خوب اقتصاد مقاوتی تاثیرگذار باشد، اما با توجه به بزرگی اقتصاد یک کشور باید توجه داشت که یک صنعت به تنهایی تاثیر گذار نخواهد بود.

نهایی شدن توافق لوزان اجرای کار را ساده می کند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در باره توافق جامع لوزان و تاثیر آن بر فعالیت پتروشیمی بوشهر درصورت نهایی شدن، اظهارکرد: با توجه به حل مشکلات بانکی و انتقال پول در صورت نهایی شدن توافق، روند انجام کارها بهبود می یابد، اما از نظر تامین تجهیزات، نیازهایمان را تامین کرده ایم و تجهیزاتمان را خریده ایم.

به گزارش شانا، پتروشیمی بوشهر با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال اجرا می شود و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برشهای سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک می شود.

این شرکت پتروشیمی با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

پتروشیمی بوشهر در فاز ٢ عسلویه در زمینی به مساحت ٦٢ هکتار اجرا می شود.

۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۶۷۷