نگرانی نیجریه و الجزایر از تداوم پایین بودن قیمت نفت خام/امید به نشست آینده اوپک

نگرانی نیجریه و الجزایر از تداوم پایین بودن قیمت نفت خام/امید به نشست آینده اوپک
مقام هایی از دو کشور نیجریه و الجزایر از اعضای اوپک، با ابراز نگرانی از تداوم پایین بودن قیمت نفت، تاکید کردند که باید اقتصاد این کشورها برای چنین وضعیتی آماده شود.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این دو کشور هشدار دادند که قیمت نفت که اکنون در حدود هر بشکه 60 دلار است، احتمالا تا حد هر بشکه بیش از 100 دلار در سال های 2011 تا 2013 باز نمی گردد.

«انگوزی اکونجو ایولا» وزیر دارایی نیجریه روز یکشنبه در میزگردی در حاشیه نشست های بهاره صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت: «شاید پیش بینی، کار درستی نباشد اما به نظر می رسد که ما باید این کاهش قیمت نفت را یک شوک دائمی محسوب و اقتصادهای خود را برای چنین آینده ای آماده کنیم.» 

به گزارش بلومبرگ، این اظهارنظر نشانه نگرانی در میان کشورهای عضو اوپک در آستانه نشست مهم ماه ژوئن این سازمان است. در حالی که عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان در ماه مارس تولید خود را تا بالاترین حد سه دهه گذشته افزایش داد، انتظار می رود که نشست آینده اوپک صحنه بحث و جدل های سختی باشد. 

بهای نفت خام برنت در طول یک سال گذشته حدود 42 درصد کاهش یافته است. 

وزیر دارایی نیجریه پیش بینی کرد که قیمت نفت در 12 ماه آینده بین 60 تا 70 دلار باشد. 

براساس این گزارش، «محمد لکساکی» (Laksaci) مدیر «بانک الجزایر» نیز گفت که کاهش شدید قیمت نفت موجب افت ذخایر پولی و موقعیت بودجه ای آن کشور شده است. 

بنابر آمار صندوق بین المللی پول، ذخایر پولی الجزایر در ماه ژانویه به میزان 11.6 میلیارد دلار کاهش یافت که این بیشترین میزان کاهش ماهانه در مدت بیش از 30 سال گذشته بود. 

مدیر بانک الجزایر در میزگرد یادشده در واشنگتن گفت: از آنجا که به طور عمومی انتظار می رود قیمت نفت برای مدتی طولانی پایین باقی بماند، درجه انعطاف اقتصاد ما ممکن است بسرعت از بین برود.»
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۵۴
تعداد بازدید : ۶۳۵