کاهش حفاری‌ها و مناقشه یمن قیمت نفت را افزایش داد

بهای نفت در بازار‌های جهانی در معاملات امروز(دوشنبه) افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، در پی کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا و نگرانی درباره کاهش عرضه در اواخر امسال، بهای نفت در معاملات امروز در ادامه افزایش هفته گذشته بالاتر رفت.

آمار شرکت خدمات نفتی بیکر‌هیوز روز جمعه نشان داد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای نوزدهمین هفته متوالی کاهش یافته و به کمترین تعداد از سال 2010 تاکنون رسیده است.

اگرچه روند این کاهش کند شده و نشان‌ دهنده پایان احتمالی کاهش حفاری‌هاست، اما شرکت شلومبرگر بزرگ‌ترین شرکت خدمات میادین نفتی در جهان اعلام کرد: احیای نهایی فعالیت‌های حفاری نفتی آمریکا احتمالا هرگز به سرعت دیوانه‌وار سال گذشته نخواهد رسید.

قیمت نفت در بازار همچنین پس از اقدام بانک مرکزی چین مبنی بر مقابله با رشد کند اقتصادی از طریق کاهش نقدینگی ذخیره بانک‌ها قدری افزایش یافت.

نفت برنت در معاملات دوشنبه با 72 سنت افزایش 64 دلار و 17 سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت برنت روز جمعه کمی کاهش قیمت داشت، اما در مجموع در معاملات هفته گذشته 9.6 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که بیشترین افزایش هفتگی طی پنج سال گذشته بود.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه می با 75 سنت افزایش 56 دلار و 49 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمریکا نیز روز جمعه قدری کاهش یافت، اما در مجموع برای پنجمین هفته متوالی افزایش قیمت را تجربه کرد.

ریک اسپونر تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: وقتی که شاهد کاهش تولید واقعی در آمریکا هستیم تردید دارم که قیمت‌های نفت بیش از این کاهش پیدا کند.

وی افزود: اما برای بازار سخت است که قیمت نفت آمریکا به بالا‌تر از 65 و نفت برنت به مرز 70 دلار برسد، زیرا حتی با کاهش تولید آمریکا بازار جهانی همچنان اشباع است.

نفت برنت روز پنجشنبه به بالاترین قیمت خود در سال جاری رسید که ناشی از تشدید مناقشه در یمن و نگرانی‌ها درباره‌ عرضه نفت صادر‌کنندگان بزرگ منطقه نظیر عربستان بود.

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۶۴۴