کویت ۴ میدان نفتی جدید کشف کرد

کویت ۴ میدان نفتی جدید کشف کرد
مدیر اجرایی شرکت دولتی کویت اویل اعلام کرد ۴ میدان نفتی جدید در شمال و غرب کویت کشف کرده است.
یک مقام نفتی کویت به خبرگزاری رسمی این کشور گفت، کویت که قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا سال 2020 به میزان یک سوم بالا ببرد، 4 میدان نفتی جدید در شمال و غرب این کشور کشف کرده است.
هاشم هاشم، مدیر اجرایی شرکت دولتی کویت اویل اشاره ای به میزان تولید نفت از این میادین نفتی جدید نکرد، اما گفت، فعالیت های اکتشافی به رغم کاهش حدودا 50 درصدی قیمت ها از ژوئن گذشته، پیشرفت داشته است.
وی افزود: «میادین (جدید) توسعه خواهند یافت و تولید در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.» وی ادامه داد، اکتشافات جدید زمانی اعلام شد که ثابت شد فعالیت های اکتشافی دو ساله مثبت بوده است.
هاشم در ادامه گفت، 2 منبع نفت غیرمتعارف نیز در شمال کشور کشف شده است.
هاشم به خبرگزاری کونا گفت، نوع نفت اکتشاف شده در این میادین هم از نوع سبک و هم سنگین بوده است و نتایج اولیه نشان از وجود «حجم عظیمی نفت» در این میادین دارد.
هاشم در ماه فوریه گفته بود، کویت قصد دارد چاه های حفاری نفت و گاز خود را تا اوایل سال 2016 به میزان 50 درصد افزایش دهد تا تولید نفت گاز خود را به رغم کاهش قیمت ها بالا ببرد.
بیشتر تولید نفت کویت از بورگان است، که دومین میدان نفتی بزرگ جهان است که در جنوب شرق کویت واقع شده است.
تولید فعلی نفت کویت حدود 3 میلیون بشکه در روز است، اما این کشور قصد دارد تولید خود را تا سال 2020 به 4 میلیون بشکه برساند.
این کشور عرب حاشیه خلیج فارس انتظار دارد تولید نفت خود را از میادین شمالی افزایش دهد و به همین جهت قصد دارد اواخر امسال از شرکت های بین المللی نفتی برای انعقاد قراردادهای نفتی دعوت به عمل آورد.
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱
تسنیم |
تعداد بازدید : ۷۳۸