ثبت پیمایش ناوگان عمومی برای توزیع سهمیه جدید گازوئیل از فردا

ثبت پیمایش ناوگان عمومی برای توزیع سهمیه جدید گازوئیل از فردا
سخنگوی کارگروه ناوگان عمومی کشور گفت:‌ از فردا برنامه‌ریزی توزیع سهمیه سوخت گازوئیل ناوگان حمل و نقل عمومی ‌بر اساس پیمایش آغاز می‌شود و از اول خرداد هم اجرا خواهد شد.
شهرام آدم نژاد افزود:‌ این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود و از فردا عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای(‌کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس ) بر اساس بارنامه و صورت وضعیت، ثبت و در تخصیص سوخت مصرف خرداد ( بر اساس پیمایش) محاسبه می‌شود.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند قرارداد ناوگان عمومی کشور، با بیان اینکه 400 هزار کامیون، 20 هزار اتوبوس و 36 هزار مینی‌بوس بین‌شهری وجود دارد، تأکید کرد: ‌از فردا هیچ‌گونه تغییری در ارائه سوخت این ناوگان به وجود نمی‌آید، بلکه عملکرد آنها بر اساس پیمایش ثبت می‌شود و این پیمایش در خرداد ماه ملاک ارائه سوخت خواهد شد.

آدم‌نژاد گفت:‌ مرحله دوم طرح از اول مهر 95 آغاز می‌شود و میزان سوخت برای همه ناوگان اعم از درون شهری و برون شهری و تردد بر اساس سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (جی پی اس) محاسبه و سوخت ارائه می‌شود.

وی گفت: اطلاعات همه ناوگان اعم از کامیون‌، اتوبوس و مینی‌بوس در سامانه متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ثبت و پس از پایش و راستی‌آزمایی با توجه به مدارک و اطلاعات، بارنامه، پلاک خودرو و صورت وضعیت، این داده‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تخصیص سوخت اعلام می‌شود.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند قرارداد ناوگان عمومی کشور هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه سوخت، ‌جلوگیری از قاچاق سوخت و نظم بیشتر حمل و نقل عمومی اعلام کرد.

آدم‌نژاد گفت: ‌این طرح بر اساس مصوبه هیئت وزیران و طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی می‌شود.

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۴۳
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۱۸