پالایش ٥٨ میلیون لیتر نفت خام در پالایشگاه آبادان

پالایش ٥٨ میلیون لیتر نفت خام در پالایشگاه آبادان
پالایش نفت خام پالایشگاه آبادان در سال گذشته با سه درصد رشد نسبت به برنامه مصوب به ٥٨ میلیون لیتر رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان،گفت: از این میزان پالایش نفت خام، ٢,٨ میلیون لیتر گاز مایع، ١١ میلیون لیتر بنزین، دو میلیون لیتر نفت سفید،همچنین ١٨ میلیون لیتر نفت گاز و ٥.٥ میلیون لیتر سایر فرآورده‌های نفتی شامل قیر، حلال و روغن به دست آمده است.

حبیب‌ا... ابوالحسینی با اشاره به افزایش سه درصدی تولید نسبت به برنامه مصوب شرکت،اظهارکرد:با وجود فراز و نشیبهای زیاد، در صدد هستیم به همه تعهدات و اهداف محول شده به این شرکت به نحو شایسته عمل شود.

وی راه‌ اندازی واحد SRU و آماده سازی واحد GPTU برای بهره برداری در ماه آینده را یکی دیگر فعالیتهای مهم این پالایشگاه خواند و گفت: انجام این مهم،برگ زرینی بر افتخارات شرکت پالایش نفت آبادان می افزاید.

ابوالحسنی همچنین گفت: با بهره‌گیری از تخصص و توان همکاران‌ در پالایشگاه آبادان،موفق به کسب گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های مختلفی نیز شدیم.

وی از کسب تقدیر نامه چهار ستاره EFQM از سازمان ملی بهره‌وری ایران به عنوان نخستین پالایشگاه کشور،ارتقای عملکرد بی‌ نظیر مطابق با الگوی EFQM از سطح گواهینامه تعهد به تعالی و ارتقای چهار پله‌ای آن به سطح تقدیرنامه چهار ستاره با اجرای بیش از ١٩ پروژه بهبود و ٦٠ اقدام اصلاحی در سطح سازمان، همچنین کسب نشان بلوغ اچ اس یی در بین ٩ پالایشگاه و دیگر صنایع کشور به دلیل عملکرد مناسب در حوزه‌های مختلف اچ اس یی، کسب گواهینامه ٥٠٠٠١ استاندارد مدیریت انرژی و ... به عنوان برخی از افتخارات کسب شده از سوی این پالایشگاه نام برد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان، دریافت گواهینامه سطح ٣ تقدیر نامه سبز، بالاترین نشان در سطح کشور و دریافت تندیس برنز فرآیند سبز EAGM از اتحادیه اروپا در ایران به خاطر اجرای پروژه‌های مناسب صنعتی سازگار با محیط‌زیست(پروژه آب یکبار گذر نیروگاه ٣، تصفیه پساب بیولوژیک)دریافت گواهینامه بنیاد جهانی انرژی EAST به دلیل انجام پروژه‌های مرتبط با مطالعات جامع زیست‌ محیطی در ایران برای اجرای پروژه آب یکبار گذر و صرفه‌جویی مادی و معنوی حاصل از اجرای آن را  را از دیگر گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های کسب شده عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دریافت گواهینامه GLOBAL ENERGY از انجمن سبز اروپا به خاطر کاهش میزان آب برداشتی از رودخانه و صرفه‌ جویی انرژی حاصل از اجرای پروژه آب مدار بسته، کسب بالاترین سود صرفه‌جویی به میزان ١٧ میلیارد تومان حاصل از اجرای پیشنهادها در حوزه نظام مشارکت در میان پالایشگاههای کشور و ارتقای سطح مشارکت و اجرای طرحهای حاصل نسبت به سالهای پیش با افزایش ٨٠ درصدی پیشنهادهای دریافتی و افزایش ٤٠ درصدی پیشنهادهای اجرا شده، همچنین کسب گواهینامه استاندارد ١٠٠١٥ آموزش و استقرار آن در اداره آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی از دیگر موفقیتهای پالایشگاه آبادان به شمار می‌رود.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۴۹۵