ورود دکل دوم پتروایران به خلیج فارس در آینده نزدیک

ورود دکل دوم پتروایران به خلیج فارس در آینده نزدیک
دکل دوم پتروایران برای حفاری چاههای تزریقی لایه نفتی پارس جنوبی بزودی وارد آبهای خلیج فارس می شود.
رهام قاسمی، مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران درگفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که توسعه فاز نخست لایه نفتی پارس جنوبی در سه بخش صورت می‌گیرد، گفت: بخش نخست شامل حفاری چاهها و تکمیل آنها، بخش دوم نصب جکت و سکو و بخش سوم نیز نصب شناور پالایشگاهی است. 

وی با اشاره به بارگیری و نصب روسازه (سکو) فرآورشی که بخش دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی است، افزود: با حمل این سکو به دریا و تکمیل تجهیزات موجود بر روی آب، حفاری چاههای تزریقی انجام می شود.

قاسمی با بیان این‌که دکل دوم پترو ایران به سمت ایران در حرکت است و بزودی برای حفاری در آبهای خلیج فارس مستقر می‌شود، ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده در نیمه دوم سال ١٣٩٥ تاسیسات فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبی مستقر می‌شود تا شاهد تولید از این مخزن باشیم.

وی گفت: البته رسیدن به مرحله تولید مستلزم تمهید همه مقدمات شامل حفاری چاهها، ساخت و نصب سازه‌های دریایی و آماده شدن تاسیسات فرآورشی است.

به گزارش شانا، طرح‌ توسعه‌ و بهره‌برداری‌ از لایه‌های‌ نفتی‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ که‌ مشترک‌ با کشور قطر است به‌ منظور بهره‌برداری‌ از نفت‌ این‌ میدان‌ در دو مرحله‌ صورت‌ می‌گیرد.

در مرحله‌ نخست این‌ طرح‌، تولید از هفت چاه حفاری شده انجام می‌شود که پس‌ از اجرای‌ این مرحله‌ و بررسی‌ رفتار میدان‌، در صورت‌ اقتصادی‌ بودن‌، مرحله‌ دوم‌ توسعه‌ میدان‌ نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

براساس برآوردهای اولیه نفت درجای لایه نفتی پارس جنوبی حدود هفت میلیارد بشکه تخمین زده شده است.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۴۸۴