روحانی: قیمت نفت رضایت‌بخش نیست/ زنگنه:جا برای نفت ایران باز کنید

روحانی: قیمت نفت رضایت‌بخش نیست/ زنگنه:جا برای نفت ایران باز کنید
دور جدید مذاکرات نفتی ایران و ونزوئلا با محور بازگشت ثبات قیمت به بازار جهانی نفت و هماهنگی اعضای اوپک برای باز شدن جا برای بشکه‌های نفت ایران در دوران پساتحریم در تهران برگزار شد.
ایران و ونزوئلا به عنوان دو متحد استراتژیک در اوپک، دور جدید مذاکرات با محور بازگشت ثبات قیمت به بازار جهانی نفت و هماهنگی اعضای اوپک برای باز شدن جا برای بشکه‌های نفت ایران در دوران پساتحریم در تهران را انجام دادند.

بر این اساس همزمان با سفر اسدروبال چاوز وزیر نفت و دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا به تهران، این دو عضو کابینه دولت کراکاس دیدار و مذاکراتی با حسن روحانی رئیس جمهوری و بیژن زنگنه وزیر نفت ایران برگزار کردند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در دیدار با وزرای نفت و امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه ایران خواهان بازگشت سهم صادرات نفت خام خود به سطح پیش از اعمال تحریم ها است، گفت: انتظار این است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فضای لازم برای این مقدار افزایش تولید نفت ایران را در بازارهای جهانی فراهم کند.

در همین حال وزارت نفت ایران با انتشار گزارش کوتاهی، اعلام کرد: وزیران نفت و امورخارجه ونزوئلا در این دیدار نیز گزارشی از فعالیت های این کشور برای کمک به بهبود وضع قیمتها در بازارهای جهانی نفت و جلب همکاری تولید کنندگان غیر عضو اوپک با اعضای اوپک ارائه دادند و طرف ایرانی نیز بر ضرورت انجام اقدام‌های مشترک برای بازگرداندن ثبات به بازار جهانی نفت و پرهیز از دخالت اراده و انگیزه های سیاسی در این مقوله تاکید و از تلاشهای ونزوئلا در این زمینه قدردانی و حمایت کرد.

حسن روحانی رئیس جمهوری هم در دیدار با دلسی رودریگز، وزیر خارجه ونزوئلا، گفت: اراده ملت و دولت ایران، توسعه روابط دوستانه و همکاری با ونزوئلا در همه عرصه هاست.

رئیس کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، تصریح کرد: قیمت امروز نفت به زیان تولیدکنندگان و ثبات بازار جهانی است و امیدواریم تلاش هماهنگ صادرکنندگان نفت برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت، ادامه یابد تا با ایجاد ثبات و توازن قیمت در بازار، همگان از آن سود ببرند.

روحانی با اشاره به رایزنیهای ونزوئلا برای ایجاد تعادل در قیمت جهانی نفت خام اظهار داشت: امیدواریم این حرکت به ثبات و تعادل قیمت نفت در بازارهای جهانی بینجامد.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۴۳
مهر |
تعداد بازدید : ۳۸۲