تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه ‌کرمانشاه به تاخیر افتاد

تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه ‌کرمانشاه به تاخیر افتاد
مدیرعامل شرکت‌ پالایش نفت‌ کرمانشاه از کیفی‌سازی تمامی فرآورده‌های‌ نفتی بویژه بنزین و نفت‌گاز (گازوییل) ظرف چهار سال آینده خبر داد.

صیدمحمد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ کرمانشاه، با بیان اینکه سابق بر این برنامه کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های کشور تا پایان سال 1395 در دستور کار بود، اظهار کرد: اخیرا برای اجرای این ‌برنامه با اعلام مسئولین کشوری تا پایان سال 1398 فرصت داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال ‌حاضر بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌ کرمانشاه با استاندارد یورور 2 تولید می‌شود، اظهار کرد: قطعا رسیدن به استاندارد یورو چهار تاثیر بسیاری بر افزایش کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه خواهد داشت. تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه ‌کرمانشاه نیز به 4 سال ‌آینده موکول شده است.

جمشیدی با بیان اینکه کیفی سازی بنزین(به دلیل وجود بنزن) و نیز نفت‌گاز (به دلیل وجود گوگرد) بیشتر مدنظر است، تصریح کرد: در حال‌ حاضر بنزین با استاندارد پایینی تولید می‌شود و قطعا بهبود و ارتقاء استاندارد آن بر کاهش اثرات بنزین در ایجاد آلودگی هوا بی‌تاثیر نیست.

مدیرعامل شرکت‌پالایش نفت‌ کرمانشاه اظهار کرد: در صورت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار، احتمالا این بنزین برای کلانشهرهای با آلودگی بالای هوا استفاده خواهد شد. استاندارد تولید فرآورده‌های نفتی در کشورهای اروپایی یورو 4 و یورو 5 است. در حال‌حاضر در اکثر 9 پالایشگاه موجود کشور فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورور 2 تولید می‌شود.

وی، تولید فرآورده‌های نفتی با استاندار یورو4 را نیازمند تامین تجهیزات‌خاصی دانست و اظهار کرد: ظرف چهار سال‌آینده باید این تجهیزات، خریداری و نصب شده و فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو 4 تولید شوند.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۵۲۸