شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با دریافت ٧ تندیس سیمین درخشید

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با دریافت ٧ تندیس سیمین درخشید
شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان روز گذشته (یکم اردیبهشت) در شانزدهیمن همایش صنعت سبز، به عنوان سبزترین صنعت کشور ٧ گواهینامه و تندیس سیمین دریافت کرد.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به خبرنگار شانا، گفت: منطقه لرستان به دلیل انجام مجموعه اقدامهای زیست محیطی ارزنده توانست ٧ تندیس سیمین گواهینامه های مربوط را دریافت کند.

عباسعلی جعفری نسب از فعالیتهای جلوگیری از آلودگی آب و خاک، تعویض، نوسازی و بهسازی خطوط لوله و گسترش فضای سبز در منطقه لرستان را بخش کوچکی از  اقدامهای این منطقه برشمرد و افزود: انتظار می رود حوزه فعالیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به جا و به حق بازتاب داده شود.

وی ضمن قدردانی از وزیر نفت و اشاره وی به بخشی از سختیهای انتقال فرآورده های نفتی،گفت: در سخنان دیروز وزیر به سختیهای پروژه اخیر انتقال نفت گاز یورو ٤ به مشهد اشاره شد که جای  دارد در اینجا از توجه ایشان به این موارد تشکر کنم.

جعفری نسب درباره پروژه انتقال نفت گاز یورو ٤ به مشهد گفت: این پروژه در مدت چهار ماه از زمان ابلاغ تا زمان بهره برداری طول کشید و یک رکورد محسوب می شود.

 
تندیس

 لرستان سبزترین صنعت کشور است

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان نیز درباره دریافت ٧ لوح سیمین این منطقه در همایش صنعت سبز به خبرنگار شانا، گفت: مرکز منطقه، ٤ مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی، شهید سیفی آسار، شهید قلندری و افرینه و همچنین دو تاسیسات دره شهر و شهید جعفرزاده موفق به دریافت این ٧ لوح شده اند.

کلانتری با بیان اینکه صنایع استان لرستان در بین کل استانها، رتبه نخست را کسب کرده است، گفت: با توجه به این که در استان لرستان صنعت دیگری وجود ندارد، می توان گفت که شرکت خطوط لوله استان لرستان موجب دریافت مقام اول و خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت به عنوان نخستین صنعت سبز کشور معرفی شده است.

وی از مواردی چون اقدام برای جلوگیری از نشتی مواد به خاک و آب، رصد و کنترل همه خطوط لوله منطقه، تعویض یا ترمیم به موقع خطوط لوله، توسعه فضای سبز و ... به عنوان فعالیتهایی نام برد که این شرکت را لایق دریافت لوح کرده است.

او همچنین به کاشت ١٢ هزار نهال در منطقه ای که تا یک سال گذشته محل انباشت ضایعات بود نیز به عنوان یکی دیگر از این اقدامات نام برد و افزود: خطوط لوله منطقه لرستان در زمان انجام اقدامات تعمیراتی نیز کاملا مراقب است که آلودگی به خاک نشت پیدا نکند.

انتقال سبز و پایدار نفت و فرآورده در خطوط لوله لرستان
رئیس اچ اس یی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت نیز گفت: حفظ و نگهداری خطوط لوله با همه مخاطرات آن بسیار مهم است که خوشبختانه این منطقه از پس این مهم به خوبی برآمده است.

پور راکی از انتقال سبز، پایدار و ایمن نفت و فراورده در این منطقه به عنوان یکی از نکات برجسته نام برد و افزود: همه عملیات نگهداری و تعمیرات در این منطقه با رعایت موازین زیست محیطی انجام و در صورت ایجاد کوچکترین آلودگی، همکاران ما با استفاده از روشهای نوین نسبت به رفع سریع آن اقدام می کنند.

وی از نصب یک دستگاه در یکی از روستاهای استان لرستان به منظور رفع آلودگی آب به عنوان یکی دیگر از فعالیتهای برجسته این منطقه نام برد و اظهار کرد: تغییر سوخت در این منطقه به انرژی گازی نیز اقدام زیست محیطی دیگری محسوب می شود.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۷۰۸