هیات عمانی در تهران/ خط لوله نزدیک‌تر می‌شود

هیات عمانی در تهران/ خط لوله نزدیک‌تر می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از حضور هیئت عمانی در تهران برای انتخاب مشاور ایرانی مطالعات مهندسی پایه و مسائل دریایی صادرات گاز ایران به این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاملی با اشاره به این که هیئت عمانی اوایل هفته جاری برای انتخاب مشاور ایرانی مطالعات مهندسی پایه و مسائل دریایی صادرات گاز ایران وارد تهران شد، گفت: این هیئت قرار است تا اوایل هفته آینده برای انتخاب مشاور نهایی در تهران حضور داشته باشند.

وی با بیان این که این هیئت در چند روز گذشته از شرکتهای منتخب برای مشاوره انجام مطالعه خط لوله 200 کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان بازدید کردند، تصریح کرد: در بازدیدهای انجام شده توانایی فنی و مهندسی مشاوران مورد بررسی قرار گرفت و هیئت عمانی از توانایی آنها آگاه شد.

کاملی با یادآوری این که در ماههای گذشته ارتباط نزدیکی میان کارشناسان دو کشور برقرار شده است، اظهار کرد: عزم جدی از سوی ایران و عمان برای نهایی کردن این پروژه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اشاره به این که این پروژه در دو بخش زمینی و دریایی تعریف شده است، گفت: بخش زمینی این پروژه از رودان به کوه مبارک به طول تقریبی 200 کیلومتر و بخش دریایی از کوه مبارک به بندر صحار نیز 200 کیلومتر است.

وی افزود: طبق برنامه قرار است مطالعات مهندسی دو بخش دریایی و زمینی به صورت همزمان انجام شود تا خللی در اجرای این دو خط به وجود نیاید.

براساس گزارش وزارت نفت، براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای 15 سال روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می شود.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۵۷۸