هیئت پتروشیمی عراق وارد خوزستان شد

هیئت پتروشیمی عراق وارد خوزستان شد
هیئتی از صنایع پتروشیمی کشور عراق به منظور بازدید از تاسیسات و مجتمعهای پتروشیمی خوزستان روز چهارشنبه وارد این استان شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر عامل شرکت پتروشیمی بصره که سرپرستی این هیئت هشت نفره را برعهده دارد در گفتگو با خبرنگاران در آبادان، گفت: این دعوت در خصوص توسعه همکاری میان شرکتهای پتروشیمی عراق به صورت عام و بصره به صورت خاص و شرکتهای پتروشیمی در استان خوزستان صورت گرفته است.

ابراهیم سالم ابراهیم افزود: استان خوزستان در زمینه صنعت پتروشیمی شرایط خوبی دارد و انتظار می رود این سفر نتایج و دستاوردهای مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در صنایع پتروشیمی بویژه در استان خوزستان، اظهار کرد: امیدواریم همکاریهای دوجانبه دستاوردهای مطلوبی برای اقتصاد دو کشور به همراه داشته باشد.

سالم ابراهیم  گفت: برای بازدید از مجتمعهای پتروشیمی در بندر ماهشهر و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آمده ایم تا امکانات و قابلیتهای موجود در این منطقه را ببینیم و سپس در خصوص ارتباطات و همکاریهای دو جانبه به تفاهم برسیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره افزود: امیدواریم قراردادهایی بین ما و استان خوزستان در زمینه توسعه پتروشیمی عراق بخصوص در بصره منعقد شود.

وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران با توجه به این که امکانات و قابلیتها و همچنین تکنولوژی موفقی وجود دارد، وزارت صنایع عراق بویژه شخص وزیر اراده محکمی برای توسعه همکاری دو جانبه با ایران دارد.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۴۵۳