مصرف ٢,٥ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه گیلان

مصرف ٢,٥ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه گیلان
توزیع و مصرف فرآورده های نفتی پارسال منطقه گیلان به بیش از ٢,٥ میلیارد لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده ها ی نفتی منطقه گیلان به خبرنگار شانا گفت: در ٣٦٥ روز پارسال، دو میلیارد و ٥٣٢ میلیون و ٧١٥ هزار لیتر انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کورده در این منطقه مصرف شده است.

به گفته فردین چراجی،از مجموع میزان فرآورده های توزیع شده، دو میلیارد و ٧٨ میلیون و ٤٨٥ هزار لیتر آن در استان گیلان و بقیه در استانهای مجاور (چالوس ، زنجان و قزوین) به مصرف رسیده است .

وی میزان مصرف بنزین این منطقه را در سال گذشته، ٩١٦ میلیون و ٥٣٦ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: از این مقدار ٨٦٧ میلیون و ٥٧٨ هزار لیتر آن معمولی و ٤٨ میلیون و ٩٥٨ هزارلیتر نیز سوپر بوده است.

چراجی تصریح کرد: مصرف بنزین معمولی پارسال منطقه گیلان نسبت به سال پیش از آن، یک درصد کاهش، در حالی که مصرف بنزین سوپر ٣٥ درصد افزایش یافته است.

چراجی، همچنین از مصرف ٢٠٦ میلیون و ٣٨٥ هزار لیتر نفت سفید در این منطقه خبر داد و افزود: مصرف این فرآورده نفتی در قیاس با سال ٩٢،با کاهش ١٥ درصدی همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، مصرف نفت گاز این منطقه را در سال گذشته، ٩٣٠ میلیون و ٤٥ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: از مجموع مصرف نفت گاز این منطقه، ٤٣٤ میلیون و ٤٦٨ هزار لیتر آن در بخش غیر نیروگاهی و ٤٩٥ میلیون و ٥٧٧ هزار لیتر در بخش نیروگاهی مصرف شده است.

به گفته وی مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی این منطقه نسبت به سال ٩٢، دو درصد و نفت گاز نیروگاهی  ٢٠ درصد کاهش یافته است.

چراجی با اشاره به کاهش ٢١ درصدی مصرف نفت کوره پارسال در قیاس با سال ٩٢ اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده، به ٢١ میلیون و ٥١٩ هزار لیتر رسیده است.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۷۷۳