اجرای تعهدات ایدرو اولویت فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی شد

اجرای تعهدات ایدرو اولویت فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی شد
تمرکز بر اجرای تعهدات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به عنوان پیمانکار اجرایی بخش خشکی طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی مبنی بر راه اندازی بخش دوم پالایشگاه این فاز در اولویت نخست این طرح قرار گرفت.
توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی توسط کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.

در حال حاضر روزانه 18 میلیون مترمکعب گاز فازهای 6، 7 و 8 میدان مشترک پارس جنوبی در دو ردیف پالایشی (ترین) از طرح توسعه فاز 17 و 18 این میدان شیرین‌سازی و به خطر سراسری تزریق می‌شود.

با توجه به اینکه تکمیل این طرح جز طرح‌های اولویت‌دار وزارت نفت است، به دلیل تأخیر در ساخت سکوهای آن، چندی پیش سکوهای تولیدی فاز 14 جهت تکمیل ظرفیت نهایی طرح توسعه فازهای 17 و 18 در اختیار این طرح قرار گرفت تا بتوان از این طرح تا پایان امسال روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تولید کرد.

بر این اساس مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اعلام کرده است که با توجه به آماده بودن سکوهای دریایی فاز 17A و 18A جهت انتقال گاز به بخش خشکی پارس جنوبی، تمرکز بر اجرای تعهدات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان پیمانکار اجرایی بخش خشکی پروژه مبنی بر راه اندازی بخش دوم این پالایشگاه در اولویت نخست قرار دارد .

حسن بویری با اشاره به انجام مراحل تکمیلی بهره‌برداری از سکوهای فاز 18 گفت: انتقال گاز تولیدی این حوزه مخزنی از طریق خط لوله منوط به اجرای بخش های باقیمانده پالایشگاه این فاز خواهد بود که در این راستا شرکتهای مدیریت طرحهای صنعتی ایران (IPMI) و پیمانکاری عمومی ایران (IGC) مأموریت دارند تا در زمان بندی تعیین شده وزارت نفت، تعهدات خود را مطابق سرعت و کیفیت مورد نظر کارفرما به انجام رسانند.

وی ادامه داد: هم اکنون اجرای شرح کار سازمان گسترس و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) در حوزه های تامین کالا و نصب تجهیزات جهت راه اندازی نهایی طرح و ایجاد یکپارچگی در تاسیسات دریافت و فراورش گاز مورد تمرکز قرار گرفته است .

بویری وعده داد: به نظر می رسد تا چند ماه آینده مطابق روند برنامه‌ریزی شده جاری، با اجرای نهایی بخش‌های باقیمانده در حوزه پالایشگاهی و نیز راه اندازی دو سکوی باقیمانده این فاز، دستیابی به تولید مورد انتظار این پروژه جهت تزریق به شبکه سراسری و مصارف صادراتی محقق شود.

هدف از اجرای طرح توسعه‌ای فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد است.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۲۰
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۶۸