تولید گازوییل از پسماند زباله های شهری

تولید گازوییل از پسماند زباله های شهری
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش افزود : یکی از طرح های مهم ما تولید گازوییل از پسماند زباله های شهری است که در آینده نزدیک به عنوان یک طرح مهم به بهره برداری می رسد .
'بهبود بهی زادی ' در نخستین نشست خبری سال 94 ، به ارائه گزارشی آمار کوتاهی از میزان ورود گردشگران از مسیرهای هوایی و دریایی در تعطیلات نوروز امسال پرداخت و گفت : 215 هزار گردشگر در ایام نوروز به جزیره کیش سفر کردند که 95 هزار نفر از مسیرهای دریایی و 120هزار مسافر از راه هوایی وارد این جزیره مرجانی شدند.

وی گفت : در بخش هوایی و با احتساب ورود و خروج مسافران در بخش هوایی 242 هزار مسافر و در بخش دریایی 185 هزار و 500 نفر به کیش تردد داشتند .

وی یاد آور شد : به منظور رفاه حال مسافران وایجاد فضایی دلنشین برای آنان فضای سبزرا به همراه المان های نوری در سطح شهر طراحی و با ایجاد باغ راه ، و تکمیل روشنایی ،بخش غربی جزیره ، زیبایی خاصی درکیش ایجاد کردیم که بسیاری از گردشگران در این ایام از پروژه باغ راه دیدن کردند.

* اضافه شدن 145 هکتار به فضای سبز جزیره در یکسال و نیم گذشته / خریداری 10 هزار متر مکعب آب

بهی زادی گسترش فضای سبز در جزیره کیش را یکی از اولویت های سال جدید دانست و گفت : با تلاش های صورت گرفته در یکسال و نیم گذشته تا کنون نزدیک به 145 هکتار به فضای سبز 400 هکتاری جزیره اضافه شد که بسیار بیش از حد استاندارد جهانی است ، فضای سبز در جهان به ازای هر نفر 25 متر است در صورتی که در کیش به ازای هر نفر حدود 145 متر فضا ی سبز داریم .

وی مساله مهم در توسعه فضای سبز با توجه به گرمای منطقه را تامین آب مورد نیاز برای نگهداری عنوان کرد و افزود : ما از اواخر خرداد ماه و روزانه نیازمند 16 هزار و 500 متر مکب آب برای آبیاری فضای سبز هستیم که در شرایط کنونی هشت هزار متر مکعب آن از طریق تصفیه خانه های موجود تامین می شود و مابقی نیازمند خریداری است .

بهی زادی با بیان اینکه حدود 10 هزار متر مکعب آب بر اساس قیمت جهانی در حال خریداری هستیم اظهار داشت : از این میزان پنج هزار متر تا خرداد و مابقی اواخر شهریور ماه در مدار استفاده قرار خواهد گرفت که با تامین این میزان تا حدودی مشکل کمبود آب برای آبیاری برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، این مسوول در شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت : امسال هزار متر مکعب آب شیرین کن در بندرگاه نصب شده است که وظیفه اصلی آن تامین آب شناورها است ، امسال تامین برق شناورها هم در دستور کار است .

وی در ادامه گفت : برای اینکه تصفیه خانه مرکزی بتواند تولید حداکثری داشته باشد ، تصفیه خانه منطقه صفین تا یک ماه دیگر وصل و تصفیه خانه جنوب با توجه به ظرفیت کیش نیز با دستور مدیر عامل سازمان احداث خواهد شد ،همچنین تصفیه خانه های برج های دوقلو و طلایی نیز به مدار وارد می شوند که در نهایت با تکمیل تصفیه خانه مرکزی بوی بد پراکنده در برخی نقاط از بین خواهد رفت .

بهی زادی از اجرای چند طرح بندرگاهی تا آخر امسال و بهره برداری از آن تا پایان سال خبر داد و افزود : ایجاد انبارهای کانتینری در بندر ( 90 درصد تحکیم بستر شده است ) ، تجهیز و راه اندازی آتش نشانی بندر و خرید وسایل و اطفا حریق ، نصب آب شیرین کن در بندرگاه برای تامین برق و آب شناورها از آن جمله است .

وی اضافه کرد : برخی طرح ها نیز نیمه تمام در حال پیگری و تکمیل است ، البته بازنگری برخی طرح ها همچون پارک صفین و هنگام نیز در دستور کار است ،ایجاد پارک علم ، گسترش و تکمیل پارک شهر تا پایان سال نیز در برنامه کاری شرکت قرار دارد.

* تولید گازوییل از پسماند زباله های شهری / بهره برداری ازطرحی مهم در شش ماه آینده

وی به تولید گازوییل از پسماند زباله ها به عنوان یک گام و طرح مهم اشاره کرد و گفت : ما با دستور مدیرعامل منطقه به سمت استفاده از زباله سوز رفتیم تا هم از دفن زباله های شهری و هم از اشغال اراضی جلوگیری کنیم ، ازپسماند زباله گازوییل گرفته شده و از پسماند آن هم کک بدست می آید که در صنایع تولید رنگ از آن استفاده خواهد شد . این طرح به عنوان طرحی ملی و افتخار آفرین در شش ماه آینده به بهره برداری می رسد .

بهی زادی گفت : محصول این طرح در عسلویه آزمایش شده است ، پس از پایان یافتن دفن زباله در 32 هکتار زمین موجود ، پارک جنگلی احداث خواهد شد .

* تحقق 85 درصدی برنامه های حوزه ورزش و بخش عمران

بهی زادی در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص تحقق برنامه ها در سال گذشته در حوزه های شهری ، عمرانی اظهار داشت : شرکت سرمایه گذاری دارای چندین معاونت است که هر یک وظیفه خاصی را دنبال می کنند ،حدود 20 طرح که از 30 تا 80 درصد آن انجام شده از سال گذشته به امسال منتقل شده که تکمیل و راه اندازی آن در آینده نزدیک در اولویت است که با اتمام آن می توان گفت حدود 85 درصد به آنچه گفته ایم عمل شده است .

وی تصریح کرد : در حوزه معاونت ورزش و آموزش آنچه در تقویم ورزشی شامل برگزاری مسابقات و اردوها بود در حد توان و امکانات انجام شد و بیش از 85 درصد برنامه های محقق شدند .

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت : در بخش عمرانی نیز بسیاری از کارها از زمان بندی اعلام شده نیز جلوتر است و می توان به جرات گفت که 85 تا 90 درصد برنامه های و طرح های در دست اقدام با موفقیت انجام شده و به هدف مورد نظر رسیدیم .

وی در مورد بخش شهری با بیان اینکه هدف بزرگتری را دنبال می کنیم افزود : تثبیت فضای سبز ، ساخت پیاده روهای جدید ، پایش جداره های قدیمی و اضافه کردن برخی المان های شهری ، تامین نور شهری مورد نظر از برنامه های روتین ماست ، آنچه مهم است تامین آب مورد نیاز برای فضای شهری است که نمی توان فضای مرجانی جزیره را تخریب و آب شیرین کن احداث کرد، در منظر شهری نزدیک به 60 درصد از خواسته ها محقق شده اما جای کار فراوان است .

استفاده از تلویزیون های شهری ، اصلاح پیست دوچرخه سواری ، جدا سازی پیست موتور و اسکوتر از برنامه های شهری امسال و در دست پیگیری است که بهی زادی بدان اشاره کرد.

بهی زادی در مورد جذب حجم سرمایه گذاری گفت : تا پایان سال 93 و در بخش خدماتی و مسکونی توانسته ایم 240 تا 250 میلیارد جذب سرمایه داشته باشیم ، ما هزینه های خود را از فروش اراضی که در اختیار این شرکت قرار دارد و یا از مشارکت در بخش های خدماتی و مسکونی و اجاره اماکن و غرفه هایی که در اختیار داریم تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر گام برداشته ایم اظهار داشت : استفاده از انرژی های پاک همانند سولار و توربین های بادی مورد نظر ماست ، با تحقیقاتی که در بخش انرژی های سبز در شرکت سرمایه گذاری در حال انجام است سعی داریم گام های مناسبی در این راستا برداریم .

* پروژه های بندرگاهی تکمیل می شوند

وی در مورد بازوی شرقی ایجاد شده بندرگاه نیز گفت: تجهیز این بازو هزینه ای برای ما نداشته و هزینه های آن در قالب تجهیز کارگاهی پروژه های کیش تامین می شود .سالانه بیش از یک میلیون و 600 هزار تن واردات شن و ماسه به جزیره کیش داشتیم که در شرایط کنونی از بازوی شرقی تامین شده است و هزینه های مورد نیاز از این طریق بدست می آید .

بهی زادی به تکمیل اسکله های 12 و 35 هزار تنی اشاره کرد و افزود : طرح هایی است که از سال گذشته آغاز شده و امید داریم تا پایان امسال به ناوگان بندرگاهی افزوده شود ، با تکمیل این دو طرح کشتی های بزرگ نیازی به پهلوگیری در بندرگاه های کشورهای حاشیه نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا ، وی در مورد صرفه اقتصادی در ایجاد فرودگاه در هندورابی نیز گفت : ایجاد این فرودگاه از چند منظر دارای اهمیت است که گسترش امکانات زندگی برای ساکنان، تاکید بر افزایش حضور مردم در این جزایر و امکان پذیر نبودن برای استفاده از امکانات دریایی برای تردد میان جزایر در روزهای طوفانی از آن جمله است .

حرکت به سمت ایجاد پارکینگ های مکانیزه و عمومی ، ریل گذاری دور جزیره و ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی ، بهره گیری از ماشین های برقی در جزیره در حوزه حمل و نقل عمومی ، زیبا سازی جداره های ساختمانی ، ساماندهی تابلوهای قدیمی ، راه اندازی شهر سازی الکترونیک و اخذ پروانه ساختمانی از طریق سیستم وب ، راه اندازی گلخانه و تولید گل و گیاه برای به حداقل رساندن خرید از خارج از کشور و جلوگیری از خروج ارز ، مجهز کردن بندر به سیستم تخلیه و بارگیری مجهز ، بازسازی کیش الیت و تبدیل آن به موزه ، ایجاد کاروانسرای باغ تهران ، بهره برداری از استخر المپیک ، راه اندازی برنامه های فرهنگی هنری شبهای هور و احداث اسکله 35 هزارتنی از فعالیت ها و اقداماتی است که امسال پیگیری خواهد شد .

* افزایشی در نرخ تاکسی و مینی بوس در جزیره نداریم

معاون حمل و نقل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز در این جلسه به حرکت روبه رشد سیستم حمل و نقل در جزیره کیش اشاره کرد و افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته در طی یک سال و نیم اخیر تلاش شد میان خواسته ها و امکانات موجود در این حوزه تعادل و تناسب ایجاد شود .

به گزارش ایرنا ، علیرضا عادلی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل نیاز به ترمیم در ابعاد فرهنگی ، آموزشی ، آداب و تشریفات به طور کلی دارد افزود : حدود یک هزار و 200 راننده تاکسی در کیش مشغول خدمات رسانی هستند که در ایام نوروز تلاش شد این خدمت رسانی در سطح مطلوب تری صورت گیرد به گونه ای که بر اساس نظر سنجی های به عمل آمده و بررسی سامانه شکایات با رضایتمندی 92 درصدی از ناوگان حمل ونقل روبرو بودیم .

وی احترام و تعامل متقابل میان رانندگان و شهروندان و مسافران را از الزامات برای ارائه خدمات مطلوب دانست و گفت: ما همه اعضای یک خانواده هستیم و رانندگان این قشر زحمت کش هم نیازمند احترام هستند .

وی سیستم حمل و نقل درون شهری را از ارکان اصلی مناطق گردشگری برشمرد و افزود : تلاش داریم تا با آموزش برخی رفتارها و فرهنگ ها خدمات مطلوب تری در راستای جلب رضایت گردشگران فراهم کنیم .

عادلی اضافه کرد ایفای حقوق شهروندان و ارائه بالاترین خدمات به آنان و دفاع از حقوق رانندگان از نکات مورد توجه در این معاونت است .

وی در پاسخ به سوال ایرنا در مورد افزایش میزان کرایه تاکسی و مینی بوس ها در جزیره کیش در سال جدید گفت : طبق بخشنامه معاون اول رییس جمهور هیچ افزایشی در حوزه خدمات نخواهیم داشت و افزایش آن ممنوع است .

عادلی در پایان تاکید کرد : در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی رانندگان و پرهیز از خدمات رسانی به مسافران با فرد متخلف برخورد خواهد شد .

نخستین نشست خبری سال 94 ، بهبود بهی زادی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دفتر شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برگزار شد.
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۳:۰۳
تعداد بازدید : ۵۸۹