گسترش تعامل با بازارهای جهانی از اولویتهای شرکت ملی پالایش و پخش است

گسترش تعامل با بازارهای جهانی از اولویتهای شرکت ملی پالایش و پخش است
ورود گسترده به بازارهای بین المللی و تعامل هرچه بیشتر در این بخش از مهمترین اولویتهای امسال شرکت ملی پالایش و پخش است.

به گزارش شانا، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش با تاکید بر آمادگی این شرکت برای افزایش صادرات فرآورده های نفتی استراتژیک، افزود: با   بهره برداری از فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، علاوه بر خود کفایی در تولید بنزین، به صادر کننده این محصول نیز تبدیل خواهیم شد.

عباس کاظمی، بر برنامه ریزی دقیق برای صادرات به موقع محصولات مازاد،تصریح کرد: افزایش تولید گاز به میزان ١٠٠ میلیون متر مکعب و استفاده از گازطبیعی به جای سوخت مایع در نیروگاههای کشور از یک سو، همچنین اجرای طرحهای توسعه ای در شرکت ملی پالایش و پخشاز سویی دیگر، مازاد فرآورده هایی همچون نفت گاز و مازوت را رقم خواهد زد و این مهم برنامه ریزی دقیقی را می طلبد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش همچنین،تصریح کرد: با توجه به گسترش فعالیتهای گازرسانی در شرق کشور (استان سیستان و بلوچستان)،پیش بینی می شود بتوان ١٠ میلیون لیتر نفت سفید آزاد شده از این فرآیند را صادر کرد.

وی همچنین ،ال.پی.جی را از دیگر فرآورده هایی خواند که توان صادرات آن برای امسال، سه هزار تن است.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۴۷۸