قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود در 4.5 ماه گذشته رسید

قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود در 4.5 ماه گذشته رسید
رویترز اعلام کرد، با رکوردزنی قیمت نفت برنت و رسیدن آن به بالاترین سطح خود در 4.5 ماه گذشته و افت قیمت نفت خام آمریکا، قیمت های نفت خام اروپا و آمریکا دیروز (جمعه) از هم فاصله گرفتند.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت دیروز به دلیل تداوم جنگ در یمن افزایش یافت در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به دلیل احتمال افزایش موجودی نفت در آمریکا در هفته جاری میلادی، کاهش پیدا کرد. با این وجود قیمت هفتگی هر دو نفت پایه، این هفته افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت برنت دریای شمال دیروز پس از آنکه رکورد 65.80 دلار در هر بشکه خود در تاریخ 10 دسامبر (آذر ماه 93) را شکست، در پایان معاملات بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 43 سنت کاهش یافت و به 65.28 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت این هفته برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و 3 درصد بالا رفت.

قیمت نفت خام آمریکا که پنجشنبه گذشته به رکورد 58.41 دلار در هر بشکه رسیده بود، دیروز با 59 سنت کاهش، به 57.15 دلار در هر بشکه رسید. قیمت هفتگی نفت خام آمریکا برای ششمین هفته متوالی بالا رفت و 2.5 درصد صعود کرد. 

دیروز بانک سوسیته جنرال فرانسه پیش بینی کرد، میانگین قیمت نفت برنت در سال 2015 با 4.33 دلار افزایش به 59.54 دلار در هر بشکه و میانگین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 4.28 دلار افزایش به 53.62 دلار در هر بشکه برسد.

برخی تحلیلگران معتقدند، افزایش های اخیر قیمت نفت موجب افزایش تولید نفت شیل آمریکا می شود. 

در این میان، تولید نفت اوپک تقریبا 2 میلیون بشکه در روز از تقاضای آن بیشتر است. برخی کشورهای اصلی تولیدکننده نفت، کاهش بیشتر مخارج دولت را مد نظر قرارداده اند تا بتوانند از عهده دوره طولانی کاهش قیمت نفت که اکنون به نظر می رسد طولانی تر نیز خواهد بود، برآیند.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۴۷۵