کاهش سکوهای حفاری نفت آمریکا شدت گرفت

کاهش سکوهای حفاری نفت آمریکا شدت گرفت
روند کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل آمریکا در هفته‌ گذشته سریع‌تر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از رویترز، آمارها نشان می‌دهد پس از آنکه کاهش قیمت نفت باعث شد شرکت‌های نفتی نیمی از سکوهای حفاری را از ماه اکتبر به بعد تعطیل کنند، روند کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا در روزهای گذشته تسریع شده که نشان می‌دهد کندی اخیر در کاهش حفاری‌ها موقتی بوده است.

شرکت خدمات نفتی بیکر‌هیوز در گزارش خود اعلام کرد: شرکت‌های حفاری‌ نفت آمریکا در هفته‌ای که گذشت 31 سکوی حفاری را تعطیل کرده و تعداد آنها را به 703 سکوی فعال رسانده‌اند. تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در دو هفته قبل‌تر نیز به ترتیب 26 و 42 مورد کاهش یافته بود.

براساس اطلاعات بیکرهیوز مربوط به سال 1987 میلادی، با توجه به کاهش سکوهای نفتی در هفته گذشته تعداد سکوهای فعال برای بیستمین هفته متوالی کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از سال 2010 تاکنون رسیده است.

از زمانیکه تعداد سکوها در ماه اکتبر به 1609 مورد رسید، تولید‌کنندگان انرژی به وسیله کاهش سرمایه، تعدیل نیرو و تعطیلی سکوها به کاهش شدید 60 درصدی قیمت نفت از تابستان گذشته تاکنون واکنش نشان داده‌اند.

تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا پس از کاهش شدید از ماه اکتبر به بعد، در حال نزدیک‌شدن به یک سطح کلیدی است که به گفته کارشناسان می‌تواند به کاهش تولید، افزایش قیمت‌ها و حتی ترغیب شرکت‌های نفتی به بازگشت به میادین در ماه‌های آتی بینجامد.

شرکت منابع طبیعی پایونیر، تولید‌کننده بزرگ نفت در حوضه نفتی پرمیان در غرب تگزاس این هفته اعلام کرد که در ماه ژوئن اگر شرایط بازار مساعد باشد بر سکوهای حفاری خود می‌افزاید.

بهای نفت آمریکا این هفته در نتیجه ادامه حملات عربستان به یمن، به بیش از 58 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت آن در سال جاری بود.

نفت آمریکا نسبت به اواسط مارس که به دلیل عرضه بیش از حد و تقاضای اندک به 42 دلار در هر بشکه رسید، 38 درصد افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل انتظار کاهش سکوهای حفاری و کاهش تولید نفت آمریکا است.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد، تولید نفت آمریکا پس از افزایش ممتد از سال 2009، از اوایل مارس در مرز 9 میلیون و 400 هزار بشکه در روز متوقف شده که بالاترین سطح از اوایل دهه 1970 تاکنون است.

حوضه پرمیان در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو بزرگترین و رو به رشد‌ ترین میدان نفت شیل آمریکا است که بیشترین تعداد سکوهای حفاری را از دست داده و با 13 مورد کاهش به 242 سکو(کمترین سطح در کل ادوار) رسیده است. در مجموع ایالت تگزاس بیشترین آمار کاهش سکوهای حفاری را تجربه کرده و با 19 مورد کاهش به 392 سکو(کمترین تعداد از سال 2009) رسیده است.

در کانادا تعداد سکوهای حفاری فعال با چهار مورد کاهش به 16 سکو رسیده که پایین ترین سطح از سال 2009 تاکنون است. سکوهای گاز طبیعی آمریکا نیز با هشت مورد افزایش به 225 سکو رسیده است.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۵۳۱