اتکای ما به نفت در بودجه 94 کمترین میزان در طول تاریخ است

اتکای ما به نفت در بودجه 94 کمترین میزان در طول تاریخ است
رئیس جمهور در همایش فرماندهان، ‌رؤسا و مدیران نیروی انتظامی گفت: اتکای ما به نفت در بودجه 94 از همیشه تاریخ ایران پایین‌تر است و این از افتخارات دولت است.
روحانی در بیستمین همایش فرماندهان، ‌رؤسا و مدیران نیروی انتظامی گفت: دولت یازدهم در کنار همه برنامه‌هایی که بر دوش خود داشته و متعهد به اجرای آن بوده است و در کنار هر آنچه در انتخابات وعده داده و در پی آن بوده و هست تا آنها را نعل به نعل و دقیق اجرا کند برای امنیت و سلامت اهمیت ویژه ای قائل است.
وی همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت امنیت و سلامت گفت: پیامبر اکرم در تعبیر معروف خود می فرماید که سلامت و امنیت دو نعمت ناشناخته هستند.
رئیس جمهور افزود: ‌در این بیان هم سلامت و صحت در جامعه و سلامت و صحت انسان با امنیت را دو نعمت می دانند که تا وقتی انسان از این دو نعمت بهره‌مند است قدرشان را نمی داند و معمولا قدر این دو نعمت مجهول است.
وی اضافه کرد: شما وقتی در خیابان راه می روید و حادثه ای رخ نمی دهد به ذهنتان نمی رسد که چه عواملی باعث امنیت می شود و از کنار آن به‌راحتی رد می شوید و این عوامل مورد توجه قرار نمی گیرد اما اگر حادثه ناامنی پیش آید آن وقت مسئله امنیت در ذهن و زبان مردم مطرح می شود.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: شما می دانید ما هم در شرایط تحریم قرار داریم و هم هنوز قیمت نفت به نصف و یا به بیش از نصف تقلیل پیدا کرده است.
روحانی افزود: همه کشورهای همسایه ما که بسیار پولدارند و برخی خودشان توطئه کاهش قیمت نفت را طرح‌ریزی کرده‌اند، امروز همه آنها گرفتارند و چاله و چاهی که برای برادر می‌کنند، خودشان داخل همان چاله و چاه می افتند.
رئیس جمهور افزود: با وجود تمام مشکلات در سال‌های 92 و 93 که دولت داشت، به تعهدات خودش در اجرای برنامه های عمرانی و جاری متعهد بود.
روحانی گفت: در سال 91 بودجه عمرانی اجرا شده کشور 11 هزار میلیارد تومان در سال 92، بیست و دو هزار میلیارد تومان و در سال 93، سی و دو هزار میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: یعنی ظرف این دو سال با وجود همه مشکلات ضمن این که بودجه جاری را با صرفه جویی برداشت کردیم بودجه عمرانی را افزایش دادیم.
رئیس جمهور گفت: اتکای ما به نفت در بودجه 94 از همیشه تاریخ ایران پایین‌تر است و این از افتخارات دولت است.
گفتنی است؛ خانواده‌های شهیدان جمشید دانایی‌فر و محمد هاشمی از شهدای نیروی انتظامی و جانباز امیر غفاری در بیستمین همایش فرماندهان، رؤسا و مدیران این نیرو با حضور رئیس جمهور تکریم شدند. در این مراسم همچنین از مدیران نمونه نیروی انتظامی قدردانی شد.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۰:۳۴
تعداد بازدید : ۵۰۴