بازدید هیئت اقتصادی چین از مجتمع های پتروشیمی ماهشهر

بازدید هیئت اقتصادی چین از مجتمع های پتروشیمی ماهشهر
هیئت پنج نفره اقتصادی چین دیروز (شنبه پنجم اردیبهشت) از بندر ماهشهر و مجموعه واحدهای پتروشیمی این منطقه دیدن کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، منصور قمر، فرماندار بندر ماهشهر درباره سفر هیئت اقتصادی چین به این منطقه گفت: در این بازدید موضوع ساخت شهرک مشترک صنعتی ایران و چین در بندر ماهشهر بحث و بررسی شد.

وی با بیان ظرفیتها و توانمندیهای اقتصادی بندر ماهشهر بویژه در بخش پتروشیمی و صنایع پایین دستی، افزود: دولت ایران از سرمایه گذاری مشترک با چین استقبال می کند.

فرماندار بند ماهشهر چین را شریک اقتصادی راهبردی ایران دانست و سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی در صنایع پتروشیمی ماهشهر را خواستار شد.

بنا بر این گزارش، هیئت چینی در این سفر همچنین از بخشهای مختلف پتروشیمی بندر امام و امکانات بندری شهرستان ماهشهر بازدید کردند؛ هفته گذشته نیز یک هیئت اقتصادی هشت نفره عراقی برای بررسی همکاریهای اقتصادی، از پتروشیمی بندر ماهشهر و منطقه آزاد اروند دیدن کرد.

منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با تولید سالانه ۱۶میلیون تن محصولات پتروشیمیایی، قطب نخست تولید این فرآورده ها در خاورمیانه محسوب می شود.

پتروشیمی بندرامام از بزرگترین پتروشیمی ها در خاورمیانه است که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر قرار دارد و پتروشیمی اروند نیز بزرگترین تولید کننده زنجیره pvc در جهان است که در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر قرار دارد.

بندر ماهشهر همچنین بزرگترین بندر جنوب غرب کشور است که بخش عظیمی از صادرات ایران از این بندر انجام می شود.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۷۹۳