ایتالیا در آذربایجان مجتمع پلی پروپیلن می سازد

ایتالیا در آذربایجان مجتمع پلی پروپیلن می سازد
سوکار پلیمر که یکی از زیرمجموعه های شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) به شمار می رود؛ قرارداد ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن در شهر سومقایت (Sumgayit) را به شرکت ایتالیایی تکنی مونت واگذار کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، کارشناسان انرژی اعتقاد دارند که حضور گروه تکنی مونت، حضور شرکتهای ایتالیا را در کشورهای حوزه دریای خزر تقویت می کند.

عملیات ساخت و تجهیز این مجتمع قرار است با همکاری تکنی مونت و کینتیکس تکنولوژی که هر دو از شرکتهای تابعه گروه مایره تکنی مونت به شمار می روند؛ صورت گیرد؛ ارزش این قرارداد ٣٥٠ میلیون یورو برآورد شده است.

این واحد پلی پروپیلن در پارک صنایع شیمیایی سومقایت احداث می شود و با استفاده از فناوری فرآیند Spheripol که از سوی شرکت آلمانی لیوندل بازل توسعه یافته است؛ قادر به تولید سالانه ١٨٠ هزار تن محصولات پتروشیمی خواهد بود.

خوراک پروپیلن این مجتمع که اولین در نوع خود در سراسر جمهوری آذربایجان است؛ از واحدهای کراکر نفتا موجود در منطقه تامین می شود.

پیرو برتد فالگرو، مدیرعامل شرکت تکنی مونت، می گوید: واگذاری این طرح به گروه تکنی مونت، حاکی از قدرت بالای رقابت پذیری شرکت ما در بخش پلی الفینها و سابقه تاریخی موفق در اجرای پروژه های EPC است.

وی همچنین افزود: سوکار یکی از بازیگران کلیدی صنعت هیدروکربنها در سطح بین المللی است و ما مشتاقیم تا با این شرکت در زمینه توسعه صنایع پایین دستی جمهوری آذربایجان و راه اندازی نخستین مجتمع تولید پلی پروپیلن این کشور همکاری کنیم.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۸۷۸