اختصاص حق آبه پاکدشت از سد ماملو/ مشکل برطرف شد

اختصاص حق آبه پاکدشت از سد ماملو/ مشکل برطرف شد
نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با اختصاص حق آبه پاکدشت از سد ماملو مشکل کمبود آب در این شهرستان برطرف شد.
فرهاد بشیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری های صورت گرفته کار انتقال بخشی از آب سد ماملو به شهرستان پاکدشت انجام شده و با تحقق این مهم مشکل قطعی آب در این شهرستان برطرف شد هر چند که مردم نیز باید با رعایت الگوی مصرف آب را داشته و صرفه جویی کند.

وی گفت: سد ماملو پشتوانه ای عظیم برای تامین آب آشامیدنی استان تهران محسوب می شود و اختصاص آب این سد به پاکدشت، نیاز رو به افزایش آب آشامیدنی سالم و بهداشتی منطقه در فصول گرم سال را برطرف می کند.

بشیری افزود: کاهش بارندگی از چهارهزار مترمکعب به یک هزار و400 متر مکعب درمنطقه باعث شده تا حجم سفره های زیر زمینی به شدت کاهش یافته و میزان استخراج آب مورد نیاز آشامیدنی مردم نیز کاهش چشمگیری داشته باشد و این امر لزوم توجه بیش از پیش مردم به اصلاح الگوی مصرف را می رساند.

وی توجه به اصلاح شبکه های آبرسانی را به عنوان دیگر اولویت تأمین آب پاکدشت اعلام کرد و گفت: فرسودگی شبکه های آبرسانی باعث می شود تا حجم وسیعی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مورد نیاز شهرستان در مسیر انتقال به هدر رود و باید با اختصاص اعتبارات لازم زمینه اصلاح شبکه آبرسانی منطقه فراهم شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون میانگین مصرف آب در کشور به ازاء هر نفر 250 لیتر است که در مقایسه با میانگین مصرف 159 لیتری برخی از کشورها این مقدار مصرف آب بسیار زیاد است و باید با همراهی تمامی مردم و مسوولین زمینه کاهش مصرف آب فراهم شود.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۸۴۰