ارزش صادرات در بخش نیرو بیش از ۲ میلیارد دلار/ عملیاتی شدن ۲۰ پروژه برون‌مرزی در صنعت آب و برق

ارزش صادرات در بخش نیرو بیش از ۲ میلیارد دلار/ عملیاتی شدن ۲۰ پروژه برون‌مرزی در صنعت آب و برق
رئیس مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات گفت: ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال ۹۳ در بخش نیرو ۲ میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که این موضوع نشان می‌دهد بیش از ۸۸ درصد کل صادرات فنی و مهندسی به بخش نیرو اختصاص دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس ، همایون حائری با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی یکی از حوزه‌های مهم صادرات غیرنفتی ایران محسوب می‌شود گفت: در سال‌های اخیر صدور خدمات فنی و مهندسی با انجام حمایت‌های دولت و تلاش بخش خصوصی از رشد قابل‌توجهی به‌ویژه در حوزه صنعت آب و برق برخوردار بوده است.
وی افزود: در همین راستا در سال 1393 نیز مانند سال‌های اخیر، صنعت آب و برق در بین بخش‌های مختلف راه، ساختمان، مخابرات، نفت، گاز و پتروشیمی و نیرو پیشتاز بوده و حایز رتبه نخست شده است.
وی ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال 1393 در بخش نیرو را دو میلیارد و 569.2 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این درحالی است که ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش راه 316.5 میلیون دلار، ساختمان 17.6 میلیون دلار، مخابرات 7.2 میلیون دلار، نفت، گاز و پتروشیمی 5.08 میلیون دلار به ثبت رسید که با توجه به مبلغ کل صادرات خدمات فنی و مهندسی در تمام بخش‌ها که دو میلیارد و 915.5 میلیون دلار است، حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش نیرو 88.12 درصد از کل صادرات فنی و مهندسی در سال 1393 را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال 1393 تعداد 20 پروژه برون‌مرزی در صنعت آب و برق عملیاتی شده است.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۳۷
تعداد بازدید : ۸۶۹