راهکار جلوگیری از رانت خواری در پتروشیمی

راهکار جلوگیری از رانت خواری در پتروشیمی
سربازرس پیشین پتروشیمی سازمان بازرسی کل کشور گفت: شناور سازی نظام سهمیه بندی فروش محصولات از سوی مجتمع های پتروشیمی یکی از مهمترین فعالیت ها در طول خدمت در صنعت پتروشیمی بوده که با اجرای این امر جلوی رانت های زیادی گرفته شد.
سربازرس امور پتروشیمی سازمان بازرسی کل کشور تغییر کرد و از این پس، میری دیسوانی این مسوولیت را عهده دار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه تودیع و معارفه سربازرسان قدیم و جدید امور پتروشیمی سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در کار نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور تنها خطاها ملاک نبوده و همواره مدیران و کارکنان به واسطه کارهای مثبت خود مورد تشویق قرار گرفته اند و ما تمایل داریم که فعالیت ها در این صنعت بدون فساد و مشکل انجام شود.

عباس شعری مقدم با اشاره به اجرای اصل 44 در صنعت پتروشیمی، گفت: با اجرای خصوصی سازی کار نماینده بازرسی کل کشور در این صنعت نسبت به گذشته بسیار آسان تر شده زیرا هم اکنون همه شرکت های زیرمجموعه به بخش خصوصی واگذار شده اند.

مدیرکل بازرسی امور نفت سازمان بازرسی کل کشور نیز در خصوص تغییر سربازرس پتروشیمی خاطرنشان کرد: دلیل تودیع سربازرس پیشین امور پتروشیمی در شرکت NPC را استفاده از تجارت وی در حوزه دیگری از صنعت نفت است.

عنایتی سربازرس پیشین پتروشیمی سازمان بازرسی کل کشور نیز با بیان اینکه در طول فعالیت خود در شرکت ملی صنایع پتروشیمی هیچگونه اصطکاکی با مدیران نداشته است، گفت: با توجه به اینکه 30 تا 40 درصد ارزهای خارجی کشور در این صنعت بدست می آید سختگیری در نظارت از اصول این سازمان در این صنعت به شمار می آید.

وی با تأکید به اینکه در طول فعالیت خود تعامل خوبی با این شرکت داشته است، گفت: شناور سازی نظام سهمیه بندی فروش محصولات از سوی مجتمع های پتروشیمی یکی از مهمترین فعالیت ها در صنعت پتروشیمی بوده که با اجرای این امر جلوی رانت های زیادی گرفته شد.

براساس گزارش ها، بیش از 40 درصد صادرات غیرنفتی کشور به صادرات محصولات پتروشیمی تعلق دارد.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۰:۲۴
ایرنا |
تعداد بازدید : ۸۵۸