واگذاری 400هزارمیلیارد تومان پروژه نیمه کاره پتروشیمی به بخش خصوصی

واگذاری 400هزارمیلیارد تومان پروژه نیمه کاره پتروشیمی به بخش خصوصی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وجود 400هزار میلیارد تومان پروژه نیمه کاره پتروشیمی در کشور خبرداد و گفت: با توجه به بودجه عمرانی دولت، مقرر شده که تکمیل و ساخت این پروژه ها به بخش خصوصی سپرده شود.
سیدشریف حسینی  از برگزاری جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و معاونان وی در عصر روز چهارشنبه خبرداد و گفت: در این نشست صمیمی درمورد وضعیت پتروشیمی کشور بحث و بررسی شد.

نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: معاونان وزیر نفت در این جلسه گزارشی از وضعیت تولید و صادرات پتروشیمی، برنامه ریزی برای آینده ،این صنعت براساس برنامه پنجم توسعه و برنامه ریزی انجام شده در برنامه ششم و همچنین واحدهای پتروشیمی بخش خصوصی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون صنایع و معادن در این جلسه نظرات کارشناسی خود را بیان کردند، ادامه داد: این نشست بسیار خوب، تخصصی و فنی بود و وزارت نفت نظرات نمایندگان مجلس که سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها بود را شنید؛ در کل نظرات، برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها به هم نزدیک شد، تا مجلس بتواند به بخش پتروشمی کشور کمک کند.

حسینی با اشاره به طرح‌های نیمه کاره پتروشیمی گفت: 400هزارمیلیارد تومان پروژه های کلنگ زده شده و نیمه کاره در بخش پتروشیمی وجود دارد و با توجه اینکه اعتبارات عمرانی که در سال گذشته، 20 هزار و در سالجاری پیش بینی می‌شود در حدود 30 هزارمیلیارد تومان باشد، تکمیل واحدهای نیمه کاره پتروشیمی با اعتبارات دولتی زمان زیادی خواهد برد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نگاه مجلس و وزارت نفت درخصوص واحدهای نیمه کاره پتروشیمی به هم نزدیک شد،بیان کرد: توافق شد پروژه‌های نیمه کاره برای تکمیل و اجرا به بخش خصوصی واگذار شود.

وی تصریح کرد: در واقع بخش خصوصی این پروژه‌ها را می سازد و تا تکمیل آنها منتظر اعتبارات دولت نباشد؛ در این زمینه بحث هایی انجام شد که شرایط برای بخش خصوصی و افرادی که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند، فراهم شود.

نماینده مردم درخانه ملت افزود: این اقدام باعث افزایش سرعت در ساخت و تکمیل شرکت‌های های پتروشیمی که کلنگ زده، خواهد شد و این واحدها به عنوان پتروشیمی بخش خصوصی به بهره بردای خواهند رسید و باید وزارت نفت برای واگذاری شرایط را فراهم کند.

حسینی با بیان اینکه در این جلسه وزارت نفت برنامه ریزی و اقدامات انجام شده درخصوص بند( ق) قانون بودجه که در دولت مصوب شده، گزارشی را ارائه کرد، گفت: در بند( ق )وزارت نفت برنامه های بسیار خوبی وجود دارد و از این ظرفیت استفاده کرده است.

خط راه آهن ایران-عراق خرمشهر را به بصره وصل می‌کند

وی تصریح کرد: براساس بند (ق) بودجه،پبمانکاران به عنوان سرمایه گذار، پروژه‌ها را انجام می دهند و بعد توسط وزارت نفت در اقساط چندساله هزینه پروژه به پیمانکار پرداخت می شود.

حسینی از احداث خط راه آهن ایران-عراق با استفاده از بند (ق) خبرداد و گفت: این خط ارتباطی با سرمایه گذاری یکی از بانک‌های خصوصی کشور احداث خواهد شد و خرمشهر را به بصره وصل می‌کند می تواند در زمینه‌های مختلف از جمله نفتی کمک کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بصورت کلی این پرو‍ژه نشانه از عزمی دارد که با توجه به شرایط موجود کشور و شرایط مالی به خصوص فروش و قیمت نفت، بند (ق )قانون بودجه می تواند به حرکت عمرانی کشور و استفاده از ظرفیت بخش کمک کند./

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۰:۳۲
خانه ملت |
تعداد بازدید : ۴۵۱