قیمت گاز در سال ٩٤ افزایش نیافته است

قیمت گاز در سال ٩٤ افزایش نیافته است
قیمت گاز در سال ٩٤ به هیچ عنوان افزایش نیافته و هیئت وزیران نیز تاکنون مصوبه ای در این باره به شرکت ملی گاز ایران ابلاغ نکرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح امروز (دوشنبه، هفتم اردیبهشت ماه) در سومین همایش تولید پایدار گاز در محل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پارسال بر اساس مصوبه هیئت وزیران ٢٠ درصد به پلکانهای مصرف اضافه شد و این مبلغ در سال ٩٤، به هیچ وجه افزایش نیافته است.

حمیدرضا عراقی که در جمع خبرنگاران درباره عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: پارسال بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی در ازای هر مترمکعب ١٣ تومان اضافه و این مقدار امسال نیز افزایش یافته است.

وی، یادآور شد: مالیات نیز بر اساس قانون از ٨ به ٩ درصد افزایش یافته است.

امکان صادرات گاز به اروپا وجود دارد

عراقی در باره مذاکره هیئت سوییسی در اتاق بازرگانی در زمینه واردات گاز از ایران گفت: به طور کلی اروپا علاقه مند است منابع مختلفی برای تامین انرژی در سالهای آینده داشته باشد.

وی، ادامه داد: یکی از این منابع، شرکت ملی گاز ایران است که می تواند در آینده از تامین کنندگان گاز اروپا باشد،البته این موضوع تا پیش از برداشته شدن تحریمها قابل بحث نیست.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، گفت: پس از تحریمها، قراردادها باید امضا و خطوط انتقال مشترک اجرا شود.

به گفته عراقی، موضوعی که هم اکنون عملیاتی است،صادرات گاز به کشورهای همسایه مثل عراق و  کشورهایی است که به ایران نزدیک هستند.

وی، تاکید کرد: اروپاییها علاقه خود را برای واردات گاز از ایران نشان داده اند، اما تا کنون بحثی در خصوص مذاکرات با ما نداشته اند.

معاون وزیر نفت در باره حجم صادرات گاز به اروپا، تصریح کرد: حجم صادرات گاز به اروپا بستگی به کشف ذخایر جدید، استفاده از مخازن مشترک پارس جنوبی و امکان صرفه جویی گاز بیشتر در کشور دارد؛ این موارد توان تولید و صادرات گاز کشور را افزایش می دهد.

در حال تکمیل...

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۴۲۶