انتقال ٥٥ میلیارد تن کیلومتر نفت خام و فرآورده با خطوط لوله

انتقال ٥٥ میلیارد تن کیلومتر نفت خام و فرآورده با خطوط لوله
حجم انتقال نفت خام و فرآورده نفتی از طریق خطوط لوله در سال گذشته، ٥٥ میلیارد تن کیلومتر بوده است.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که بیش از ٦٧ درصد انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله انجام می شود، تصریح کرد: این حجم انتقال ( ٥٥ تن کیلومتر) با بهره گیری از افزون بر ١٤ هزار کیلومتر خط لوله و تاسیسات جانبی آنها ( تاسیسات فشار افزا) محقق شده است.

داربوش امیر سرداری حجم انتقال بنزین و نفت گاز از طریق خطوط لوله را در بازه زمانی یاد شده،بیش از سه میلیارد لیتر اعلام کرد و گفت: پارسال، نفت گاز کمتری به نیروگاهها ارسال شد اما در انتقال بنزین افزایش داشته ایم، به گونه ای که روزانه حدود ٧٠ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

ادامه پروژه های مقاوم سازی در خطوط لوله کشور

امیر سرداری با بیان این که پروژه های مقاوم سازی در این شرکت بیشتر بر تجهیزات صنعتی و خطوط متمرکز است،افزود: مقاوم سازی مخازن این شرکت از منطقه تهران آغاز و تاکنون حدود ٧٠ درصد آن انجام شده است.

وی گفت: به دلیل بهره برداری از تاسیسات و انجام مقاوم سازی به طور همزمان، مشکلات و تاخیرهایی در کار ایجاد می شود.

امیر سرداری درباره مقاوم سازی خطوط لوله نیز گفت: خطوطی که عملیات تعویض پوشش روی آنها انجام می شود، به طور همزمان مقاوم سازی نیز می شوند.

انجام پروژه کنترل ایستگاههای حفاظت کاتدیک

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از اتمام پروژه کنترل و مانیتورینگ ایستگاههای حفاظت کاتدیک این شرکت در سال جاری خبر داد.

وی با بیان این که ٧٠ تا ٨٠ درصد این طرح در پایلوت آن (منطقه مرکزی) انجام شده است، گفت:حدود ٢٠٠ ایستگاه باقی مانده، امسال و پس  از انجام پایلوت، آنلاین خواهد شد.

امیر سردرای اواخر سال گذشته درباره پروژه کنترل و مانیتورینگ بیش از ٣٨٠ ایستگاه و ترانس حفاظت کاتدیک در برنامه این شرکت گفته بود: هزینه اجرای این طرح حدود ١٢٠ میلیارد ریال برآورد شده است.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۴۹۹