ثبت ارسال و مصرف ٢,٧ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه آبادان

ثبت ارسال و مصرف ٢,٧ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه آبادان
مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه آبادان در سال ٩٣ به بیش از ٢,٧ میلیارد لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان به خبرنگار شانا، گفت: در ٣٦٥ روز پارسال،دو میلیارد و ٧٣٢ میلیون و ٣٦٤ هزار و ٢٤٣ لیتر انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره از انبارهای این منطقه  خارج و به مبادی مصرف ارسال شده است.

علی حکمت از مصرف ٢٧٤ میلیون و ٢٢ هزار لیتر بنزین در سال ٩٣ خبر داد و افزود:بنزین مصرفی سال گذشته منطقه آبادان نسبت به سال قبل از آن، با افزایش چهار درصدی همراه بوده است.

وی درباره نفت سفید مصرفی این منطقه در بازه زمانی یاد شده،اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی با ٧٠درصد کاهش نسبت به سال ٩٢، در سالی که گذشت به دو میلیون و ٦٢٣ هزار لیتر رسیده است.

حکمت توسعه شبکه گاز شهری در برخی از شهرها و روستاهای این منطقه، شرایط آب و هوایی منطقه آبادان و تغییر در میزان مصرف این سوخت را از دلایل کاهش مصرف آن برشمرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان، سهم نفت گاز مصرفی این منطقه را در بازه زمانی یاد شده، ١٢٥ میلیون و ٥٦٥ هزار لیتر اعلام و عنوان کرد: مصرف این فرآورده نفتی در قیاس با سال ٩٢، ٣٧ درصد افزایش یافته است.

وی افزایش حمل و نقل دریایی و زمینی و همچنین افزایش واردات تجاری را از دلایل افزایش مصرف این فرآورده نفتی نام برد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با اشاره به این که تامین سوخت نفت کوره برخی نیروگاههای کشور نیز به عهده این منطقه است، تصریح کرد: در ٣٥٦ روز پارسال، دو میلیارد و ٣٢٤ میلیون و ٦٤ هزار و ٦٨٩ لیتر نفت کوره به نیروگاههای رامین اهواز، بیستون کرمانشاه، رجایی قزوین، مراغه آذربایجان شرقی و مفتح همدان، ارسال شده است.

حکمت درباره سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) نیز گفت: در بازه زمانی یاد شده ٥٧٧ هزار و ٥٥٤ لیتر نفت کوره بانکر شده است.

به گفته حکمت،از مجموع نفت کوره مصرفی این منطقه،پنج میلیون و ٥١٢ هزار لیتر آن به مصرف نواحی این منطقه رسید که به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی و پروژه های عمرانی و راه سازی در این منطقه با افزایش ١٢٥ درصدی نسبت به سال ٩٢ همراه شده است.

به گفته وی،در ٣٦٥ روز پارسال، ٥٩ میلیون و ٩١٤ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در منطقه آبادان مصرف شد که در قیاس با سال پیش از آن، ١١ درصد افزایش داشت.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۴۹۱