نیروگاه برق چینی در ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد نیروگاه برق از سوی صنایع هوا و فضای چین در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، مهندس حسین فروزان در مراسم امضاء تفاهم‌نامه منطقه آزاد ماکو با شرکت AVIC چینی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت صنایع هوایی چین (AVIC) این شرکت طی چهار فاز یک نیروگاه برق 1600 مگاواتی در منطقه آزاد ماکو احداث خواهد کرد.

وی افزود: این نیروگاه در دو فاز اول 500 مگاوات برق تولید و وارد چرخه مصرف واحدهای صنعتی منطقه آزاد ماکو خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد تصریح کرد: این طرح بزرگ صنعتی که از سوی شرکت چینی احداث می‌شود، آورده سرمایه‌ای بالغ بر1600 میلیون دلار خواهد داشت که در فاز چهارم تحقق خواهد یافت.

فروزان افزود: احداث این طرح صنعتی و همچنین اتمام احداث فرودگاه ماکو گام بلندی برای توسعه منطقه خواهد بود که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به سهولت می‌توان جذب کرد، از طرفی این موضوع موجب اشتغال‌زایی بزرگی برای مردم منطقه و همچنین رونق اقتصاد و صنعت در استان و کشور خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: با احداث نیروگاه برق منطقه آزاد ماکو شرکت چینی متعهد شده است در چهار فاز این نیروگاه را به اتمام رساند؛ البته قابل ذکر است که با تکمیل این طرح برای 15 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۳۰
تعداد بازدید : ۶۲۷