پارس جنوبی در تولید گاز از بریتیش پترولیوم جلو می زند

پارس جنوبی در تولید گاز از بریتیش پترولیوم جلو می زند
مدیرعامل شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان این که هم اکنون روزانه ٣٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین در این مجتمع تولید می شود، اظهار کرد: این میزان تا پایان سال ٩٦ به ٧٢٠ میلیون مترمکعب در روز معادل 5 میلیون بشکه نفت خام می رسد و این در حالی است که در آن زمان میزان تولید گاز در شرکت بریتیش پترولیوم حدود 3.1 میلیون بشکه نفت خام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مسعود حسنی در سومین همایش تولید پایدار گاز با بیان این که تولید گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی هم اکنون معادل دو میلیون و ٢٤٣ هزار بشکه نفت است ، گفت:در سال1396 تولید گاز طبق برنامه ریزی صورت گرفته به روزانه ٧٢٠ میلیون متر مکعب معادل معادل پنج میلیون بشکه نفت می رسد.

وی در ادامه با بیان این که در سال 1404 این شرکت در عملیات سرآمد و رقابت پذیر در تولید خواهد بود، تصریح کرد:اکنون سهم مجتمع گازی پارس جنوبی در سبد تولید گاز کشور 50 درصد است و معادل 355 میلیون متر مکعب است .

مدیرعامل شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی ادامه داد: میزان تولید در سال 1393 نسبت به سال 1392 از رشد برخوردار شده و از 91 میلیارد به 107 میلیارد متر مکعب رسیده است.

حسنی همچنین به افزایش تولید بوتان به میزان 132 درصد در سال 1393 نسبت به سال 1392 اشاره و اظهار کرد: تولید پروپان نیز از افزایش ٧٠ درصدی نسبت به سال 1392 برخوردار شده است.

وی همچنین به افزایش تزریق گاز شیرین اشاره و اضافه کرد: تزریق گاز شیرین از 67 میلیون متر مکعب در روز در سال 1392 به 87 میلیون متر مکعب در سال 1393 رسیده است.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۳۱
تعداد بازدید : ۳۸۸