مصرف انرژی در ایران بیش از سه برابر میانگین جهانی است

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با بیان آنکه متاسفانه، مصرف انرژی در ایران 3.3 برابر متوسط جهانی و هفت برابر کشور ژاپن است، گفت: در صورت ادامه روند فعلی، در سالهای آینده گاز تولیدی کشور حتی برای بخشهای تجاری و خانگی نیز کافی نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عبدالحسین ثمری روز دوشنبه در سومین همایش تولید پایدار گاز، اظهار داشت: ایران با مصرف ١٦٣ میلیارد مترمکعب، از نظر مصرف گاز نیز در رده سوم جهان قرار دارد.

وی با بیان آنکه متاسفانه، مصرف انرژی در ایران 3.3 برابر متوسط جهانی و هفت برابر ژاپن است، افزود: سالانه به صورت متوسط ٨ درصد به حجم مصرف گاز کشور افزوده می شود.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، هشدار داد: چنانچه شدت مصرف در کشور مطابق با الگوهای جهانی نباشد در سالهای آینده گاز تولیدی کشور حتی برای بخشهای تجاری و خانگی نیز کافی نخواهد بود.

ثمری با اشاره به سهم ٧٠ درصدی گاز در سبد انرژی کشور، اضافه کرد: نگاه کنونی به گاز به عنوان یک حامل انرژی فراوان و ارزان باید به انرژی تجدیدناپذیر که اتکای اقتصاد و پیشران توسعه است، تغییر کند.

وی تصریح کرد: در سال ٩٦ با بهره برداری از تمام فازهای پارس جنوبی تولید گاز در کشور به حدود یک میلیارد مترمکعب در روز خواهد رسید که حدود ٧٥ درصد آن مربوط به مخزن پارس جنوبی است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: همچنین پیش بینی می شود در سال ١٤٠٤ تولید گاز طبیعی در کشور به حدود یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد که البته بخش عمده آن مربوط به بهره برداری از میدانهای جدید در فلات قاره است.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۳۴
تعداد بازدید : ۴۸۴