قیمت نفت اندکی کاهش یافت

قیمت نفت اندکی کاهش یافت
قیمت نفت در جریان معاملات امروز اندکی کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز در برابر ۶۵ دلار و ۲۳ سنت معامله شد.
در نتیجه نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت خاورمیانه به دلیل جنگ یمن و مشاهده نشانه هایی از کاهش تولید نفت شیل در آمریکا، قیمت نفت برنت امروز در نزدیکی بالاترین رقم 4 ماه و نیم اخیر و بالای 65 دلار باقی ماند.
بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوهای فعال حفاری نفت در آمریکا برای بیستمین هفته متوالی کاهش یافته و به پایین ترین رقم از سال 2010 تاکنون رسیده است. این آمارها موجب تقویت احتمال کاهش تولید آمریکا شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت پس از به ثبت رساندن سومین هفته متوالی افزایشی خود و رسیدن به رقم 65 دلار و 80 سنت که بالاترین رقم از 10 دسامبر تاکنون بود، امروز با 5 سنت کاهش به 65 دلار و 23 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از 6 هفته متوالی افزایش که طولانی ترین دوره رشد از سه ماهه نخست 2014 تاکنون بود، امروز با 14 سنت کاهش به 57 دلار و یک سنت رسید.
تحلیلگران بانک بارکلیز در یادداشتی نوشتند: «تداوم افزایش اخیر قیمت نفت مستلزم تقاضای بیشتر و پاسخ ملموس در بخش عرضه است.»
تحلیلگران گلدمن ساکس روز 24 آوریل در یادداشتی نوشتند: «جدیدترین آمار مربوط به تعداد سکوهای حفاری نشان دهنده کاهش جزئی در تولید نفت آمریکا بین سه ماهه دوم و سوم است که منجر به افزایش روزانه 200 هزار بشکه ای تولید در سه ماهه چهارم نسبت به سال گذشته می شود.»
این بانک افزود، اما انتظار می رود تولید سال آینده آمریکا به میزان 280 هزار بشکه در روز یعنی سریعتر از امسال افزایش یابد.
در حالی که بحران یمن ریسک افزایش قیمت نفت را بالا برده، شانلینگ یاپ، یک تحلیلگر ارشد بیزنس مانیتور اینترنشنال گفت، عرضه نفت عربستان ثابت باقی مانده و هیچ تهدید فوری ای متوجه مسیرهای اصلی ترانزیت نفت در منطقه نیست.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۷:۳۴
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۶۵