برخورد قانونی با نیروگاه منتظرالقائم در صورت استفاده از سوخت مازوت

برخورد قانونی با نیروگاه منتظرالقائم در صورت استفاده از سوخت مازوت
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به اینکه پرونده استفاده از سوخت مازوت نیروگاه منتظرالقائم در مراجع قضایی قرار دارد، در صورت مشاهده این مورد در نیروگاه، برخورد قانونی به صورت جدی انجام می‌شود.

حسین محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با منابع آلاینده زیست ‌محیطی البرز اظهار داشت: بخش عمده‌ای از آلاینده‌های هوا مربوط به واحدهای تولیدی صنعتی مستقر در استان البرز است.

وی افزود: در این راستا شناسایی واحدهای بزرگ آغاز شده و شناسایی واحدهای کوچک نیز در دستور کار قرار دارد، چراکه آلودگی واحدهای بزرگ در مقایسه با واحدهای کوچک بسیار بیشتر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه منتظرالقائم به عنوان واحدهای آلاینده بزرگ در سطح استان نام برد و بیان کرد: کارخانه سیمان هم‌اکنون در حال اصلاح سیستم و تجهیز به فیلتراسیون جدید است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال‌های اخیر، فراخوانی برای نیروگاه منتظرالقائم اعلام شده که بر اساس آن جلسه‌ هم‌اندیشی با حضور افراد متخصص برگزار می‌شود تا برای نصب سیستم فیلتراسیون بر روی خروجی‌های نیروگاه تصمیم‌گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این عملیات اجرایی شود، به عنوان نخستین تجربه در کشور محسوب می‌شود.

محمدی اظهار داشت: در سال‌های گذشته نیز پیگیری‌ها و تذکرات بسیاری به نیروگاه منتظرالقائم فردیس داده شد که بر این اساس مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول در فصل گرما از گاز و در فصل سرما از سوخت مازوت در نیروگاه منتظرالقائم استفاده می‌شد، گفت: امید است با پیگیری‌‌ها و مکاتبات انجام شده از سوی استاندار البرز به وزرای نفت و نیرو، از سال 94 به ویژه در فصول سرد سال، شاهد مصرف مازوت در نیروگاه منتظرالقائم نباشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: در صورت مشاهده استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه، برخورد قانونی به صورت جدی انجام می‌شود و این درحالی است که پرونده این موضوع در حال حاضر نیز در مراجع قضایی قرار دارد.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۷:۵۰
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۳۱