روحانی: باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم

روحانی: باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم
رئیس جمهوری با اشاره به این که ایران باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند، گفت: باید بتوانیم روی پای خود بایستیم، باید فناوریهای نوین را در این سرزمین به برند تجاری تبدیل کنیم، باید علم در این کشور به تولید و تجارت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه ٨ اردیبهشت ماه) در بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از جامعه کار و تولید که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، تصریح کرد:دلالان تحریم اقتصادی از هم اکنون به فکر شغل دیگری باشند، چراکه ما با حمایت رهبری و ملت ایران راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد.

وی به رشد منفی اقتصاد ایران طی سالهای ٩١ و ٩٢ اشاره کرد و افزود: طی سالهای ٩١ و ٩٢ شرایط توسعه کشور به گونه‌ای بود که رشد اقتصادی منفی را تجربه کردیم که این به معنای قفل زدن به مسیر رشد و توسعه کشور است.

روحانی تصریح کرد: کشوری که ٢ سال رشد منفی اقتصادی را تجربه کرده است، امروز با همت و ایثار مردم و حمایتهای رهبری افتخار می‌کند که بگوید ایران در سال ٩٣ دارای رشد مثبت اقتصادی بوده است.

رئیس جمهوری با بیان این که بدون ایجاد توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار غیر ممکن است، عنوان کرد: با شعار نمی‌توانیم توسعه را در این کشور ایجاد کنیم، بنابراین در سال همدلی و همزبانی همه باید تلاش کنیم تا فضای تولید و کسب و کار رونق پیدا کند.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ١+٥ اشاره کرد و گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای دو موضوع را دنبال می‌کنیم، یکی از این موارد رفع اتهامات به ایران است، ما می‌خواهیم ثابت کنیم که ایران به دنبال فناوری صلح آمیز انرژی هسته‌ای است، نه استفاده از بمب هسته‌ای، دوم آنکه می‌خواهیم مشکلات و معضلاتی که بدخواهان پیش روی ما ایجاد کرده‌اند را از بین ببریم.

روحانی افزود: دلالان تحریم از هم اکنون به فکر شغل دیگری باشند، چراکه ما با حمایت رهبری و ملت ایران راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری با بیان این که ساختار و سازمان تحریم در حال فرو ریختن است، تصریح کرد: کسی در دنیا نمی‌تواند فشار و تحریم را بر مردم ایران طی ماهها و سالهای آینده ادامه دهد.

وی خطاب به گروه ١+٥ عنوان کرد: گروه ١+٥ بداند دولت و ملت ایران در کنار یکدیگر پشتیبان هم هستند و همه برای توسعه و پیشرفت کشور خود تلاش می‌کنند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۵۹۷